sindreh Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 noen som har tips om hvilke innstillinger som vil gi bra resultat naar man vil ta bilder av et fyrverkeri-show. (canon EOS 300D) holdahl Brisbane, Australia sommeren er her Lenke til kommentar
dominos Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har ikke noe særlig med nye tips til fyrverkeri fotografering. Bruk stativ, helst fjernutløser, gjerne 2-4 sekunders eksponering - det har funket for meg i alle fall. Er det Riverfire på lørdag du planlegger å fotografere? Hvor har du tenkt å stå når du tar bildene? River Place er et veldig bra sted å være så sant du har utsikt mot elven - ellers er klippene på Kangaroo Point, riverside i eagle street(men der pleier det å være latterlig mye mennesker) og leiligheter i sentrum med utsikt over elven ganske så bra. Forresten, hvor kjøpte du ditt camera og hvor mye betalte du? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Prøv ISO 100, F4, 10-30 sekunder. Det er bestandig en god ide å ta noen testbilder først sånn at man ikke bommer totalt. Lenke til kommentar
holdahl Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 er det helt nodvendig aa ha fjern-utloser? tenker jeg staar et sted mellom goodwill bridge og kangaroo point. betalte 6200,- for kamera med 2 linser holdahl Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 er det helt nodvendig aa ha fjern-utloser? Ja, ellers vil du få vibrasjoner i kamera, noe som fører til uskarpe bilder på lang lukketid... Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Er kjekt med fjernutløser fordi du da kan unngå å måtte holde på kameraet og således lage rystelser. Spesielt hvis du bruker bulb-funksjonen. Et tips jeg så var å bruke bulb-funksjonen, men å dekke til linsa med et mørkt tøystykke, og så sette på bulb-funksjonen og la den stå, og så bare dra vekk stykket når fyrverkeriet går av, og så henge tilbake etterpå. Da kan du få flere "eksponeringer" på samme bilde. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Anbefaler å sette til manuell fokus og uendelig avstand. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 En liten rystelse i kameraet når du trykker ned utløseren vil ikke gjøre stor forskjell hvis eksponeringstida er veldig lang (f.eks. 10 sekunder). Men å ha et stødig stativ er viktig. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du kan jo bare bruke selvutløser hvis du ikke trenger lenger lukkertid en 30sek. Da sparer du en del penger på fjernutløseren.. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Et tips kan vel være å bruke tidsutløser? F.eks 2 eller 10 sekunder. Vet ikke om ditt kamera har de valgene men regner med det. Mvh Edit: Ups, fikk ikke med meg innlegget over her. Endret 27. august 2004 av Jove Lenke til kommentar
holdahl Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 fikk tatt en del brukbare bilder. var et helt sinnsykt utrolig fyrverkeri. tok helt av da 2 jagerfly tok en fuel-dump og tente paa... funka bra med innstillingene som ble nevnt paa denne topic'en. holdahl brisbane, australia :!: Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Vi vil gjerne se noen bilder.. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Ja, gi oss noen bilder! HerHer er mine bilder da jeg tok oppstilling under prøveoppskyting før nyttårsskiftet. Brukte Canon PowerShot S45, 3-4 sek. og stativ. stimas Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Flere av bildene var veldig bra! Perfekt plassert fyrverkeri, og eksponering! Lenke til kommentar
baquero Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg bruker blender 5.6-6.7 og ca. 1-3 sekunder lukketid med ISO200-film. Det bruker å bli bra. Det viktigste er vel at du bruker stativ og passer på å stå langt nok unna. Jeg synes bildene blir best når en får med litt av horisonten. Baq Lenke til kommentar
holdahl Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 skal legge ut noen bilder saa snart jeg faar tid. har et par eksamener de forste dagene og diverse innleveringer saa maa faa unnagjort det forst. holdahl brisbane, australia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå