Gå til innhold

ta bilder av fyrverkeri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe særlig med nye tips til fyrverkeri fotografering. Bruk stativ, helst fjernutløser, gjerne 2-4 sekunders eksponering - det har funket for meg i alle fall. Er det Riverfire på lørdag du planlegger å fotografere? Hvor har du tenkt å stå når du tar bildene? River Place er et veldig bra sted å være så sant du har utsikt mot elven - ellers er klippene på Kangaroo Point, riverside i eagle street(men der pleier det å være latterlig mye mennesker) og leiligheter i sentrum med utsikt over elven ganske så bra.

Forresten, hvor kjøpte du ditt camera og hvor mye betalte du?

Lenke til kommentar

Er kjekt med fjernutløser fordi du da kan unngå å måtte holde på kameraet og således lage rystelser. Spesielt hvis du bruker bulb-funksjonen.

Et tips jeg så var å bruke bulb-funksjonen, men å dekke til linsa med et mørkt tøystykke, og så sette på bulb-funksjonen og la den stå, og så bare dra vekk stykket når fyrverkeriet går av, og så henge tilbake etterpå. Da kan du få flere "eksponeringer" på samme bilde.

Lenke til kommentar

fikk tatt en del brukbare bilder.

var et helt sinnsykt utrolig fyrverkeri. tok helt av da 2 jagerfly tok en fuel-dump og tente paa...

funka bra med innstillingene som ble nevnt paa denne topic'en.

holdahl

brisbane, australia

:!:

Lenke til kommentar

Jeg bruker blender 5.6-6.7 og ca. 1-3 sekunder lukketid med ISO200-film. Det bruker å bli bra. Det viktigste er vel at du bruker stativ og passer på å stå langt nok unna. Jeg synes bildene blir best når en får med litt av horisonten.

Baq

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...