Toset Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg har nå en stasjonær dvd(Samsung 611) og Creative DDT3500 med dekoder. Men dette anlegget skal jeg selge, og kjøpe MegaWorks. Dette er jo uten dekoder. Og da kan jeg vel ikke få DD 5.1, eller...? Ihvertfallså tenkte jeg på å kjøpe Pioneer slot-in DVD (Den de har på komplett) til maskinen, og bruke den istedetfor, og selge den stasjonære. Men er slike DVD-ROM av mye dårligere kvalitet enn stasjonær? Vil lyden og bilde bli vesentlig dårligere enn det jeg har nå med stasjonær koblet optisk til dekoder (Har Audigy og Radeon 8500 på maskinen)? Og er det lett å gjøre denne DVD-ROM sonefri? [ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-05-04 00:20 ] Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Leste en artikkel i PCPro der de i samarbeid med Eye-Fi testet dvd-avspilling på pc opp mot stasjonære spillere. Den stasjonære spilleren var dessuten en som koster flesk i butikken. I PC-en hadde de P4, Radeon 8500 og et Hercules lydkort. De kresne Eye-Fi øynene synes faktisk kvaliteten på avspilling med pc var bedre! Sitat: "Forskjellen er slående, for å si det mildt! PC-en spiller dvd med atskillig høyere briljans og fargerenhet. Den vanlige dvd-spilleren virker både grå og kjedelig i sammenligning." osv osv. Du finner sikkert hele artikkelen på www pcpro.no Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 om det er enkelt å gjøre en dvd-rom sonefri? tja, sonefri får du den vel ikke. default nå for tiden er at du kan bytte sone 5 ganger. 5. gangen låser den seg i den sonen som platen er i. men man kan resette firmwaren. dette kan gjøres opp til 99 ganger eller noe sånt. vet ikke om dette gjelder alle merker, eller om antallet stopper på 99. det er ikke det samme som sonefrihet Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 http://perso.club-internet.fr/farzeno/firm...e/dvd/dvdfi.htm <--- der finner du firmware som gjør spilleren sonefri (Pioneer DVD-106/A06/116 osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå