petterg Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Har to mailservere kjørende. De server 3 virtuelle domener. Jeg vil slå disse sammen til slik at alle tre kjører på samme maskin. Hvordan får jeg flytta alle brukere/passord/mail/alias fra den ene til den andre? Bruker qmail/vpopmail/mysql. For å teste ut dette uten å få nedetid satt jeg opp en ekstra maskin og prøver å flytte brukere og mail over til denne. Foreløpig har jeg ikke fått til dette. Jeg kopierte over /var/vpopmail/domains og /var/lib/mysql/vpopmail, la domenet inn i de nødvendige filene i /var/qmail/control. Hva mer trengs å gjøre for å få dette til? Hvis jeg prøver /var/vpopmail/bin/vdomnfo mydomain.net kommer denne feilen: "domain does not exist" Jeg kan logge inn på mysql.vpopmail og liste opp alle brukere, så databasen virker riktig. Jeg kan også opprette nytt domene, så kommunikasjon mellom vpopmail og mysql ser ut til å virke. /var/vpopmail/domains/mydomain.net og alle undermapper/filer har riktig rettigheter. Hva mer trengs? Endret 28. august 2004 av petterg Lenke til kommentar
petterg Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Løsning: Kopiere /var/vpopmail/domains/mydomain.net Gi nytt navn til mysql db vpopmail -> oldvpop Kopiere /var/lib/mysql/oldvpop Flette sammen mysql db: Data fra tabellene i oldvpop settes inn i vpopmail Kjør /var/vpopmail/bin/vadddomain mydomain.net ignorer feilmeld Kopierer /var/vpopmail/domains/mydomain.net igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå