Gå til innhold

Gainward GeForce 6800 Ultra 430mhz, bra kjøp ?


Digitize

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens !

 

Har brukt søk funksjonen for å finne info om dette kortet.

Såvidt jeg kan se er det et par her som har hatt noen problemer med kortet, hva det skyles kan evt. være så mangt.

 

Uansett, har slått fram meg tanken om 1-slots Asus V9999 6800 Ultra kortet pga. heftig varmeutvikling og minimale overklokkingsmuligheter ( http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2126 ).

 

Jeg ser nå at komplett faktisk får inn "Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz" om noen få dager og lurer på om jeg skal kline til på dette ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300417&cks=PRL ) ?

Jeg har skjønt det slik at kortet kommer i standard Nvidia 2-slots referanse design, og ikke slik det er avbildet på komplett. Spiller forsåvidt liten rolle for meg.

 

Er det noen andre her som faktsk har dette kortet og er fornøyd ? (registrerer at mange synes Gainward er crap her ....)

Jeg håper IKKE at dette er et kort med stort og knotete vannkjølingskitt, det er jeg overhode ikke interessert i !?

Noen som har link til et review eller to på dette kortet ? (når jeg søker på Google finner jeg kun reviews av vannkjøingsutgaven).

 

 

 

Edit ; linkene funket ikke :blush:

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei jeg har hatt det gainward kortet eller Nvidia refferanse kort om du vil.

 

 

Her er noen bilder:

 

 

a1.JPG

 

a2.JPG

 

a3.JPG

 

a4.JPG

 

 

Det har vært en del bråk rund gainwards leveringer av gf 6800 serien, ja. De har hatt litt bios problemer, det er blitt solgt nvidia produserte kort dvs 100% nvidia, ikke så mye som et klistremerke som tilsa at det var et gainwardkort.

 

 

De begynner vel å få orden på leveransene sine og det dukker stadig opp "ekte" gainward kort. Personlig liker jeg gainward, men går ned til 6800GT siden ytelses forskjellen er minimal og det er en viss pris differanse..

 

 

Hvilket kort som nå er på lager er jo litt uvisst, men det er uansett ikke noe dårlig kort. kortet kjører via experttool 430/1100mhz og kan klokkes litt vidre over dette, med varierende resultat. jeg kjørte kortet på 445/1250 noe som gav meg litt over 13000 poeng i 3dmark 03 og over 20000 poeng i 01.

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Hei !

 

Genialt (!!) å faktisk å se noen ordentlige bilder av kortet. Du burde vært ansatt på komplett.no som sjefsfortograf for lenge siden da du har klart noe på et par minutter som de ennå ikke har ....

 

Et par spørsmål ;

 

Vil dette kortet fungere optimalt ved oppgradering av Bios med drivere fra Nvidia sin hjemmeside ?

Kjører kortet stabilt ved hastigheter opp mot 445/1250 ?

 

Er det egentlig noe forskjell på disse standard "referanse" kortene fra Nvidia ? Såvidt jeg kan skjønne så er det kun et klistremerke som skiller POV, MSI, Albatron, Gainward, etc. fra hverandre når det gjelder disse 2-slots Geforce 6800 Ultra kortene ? Noen som er bedre enn andre ? :hmm:

 

Kanskje det er litt overkill å kjøpe dette Gainward kortet til 5500kr når jeg får et tilsvarende MSI kort 750 kr billigere og kan klokke det opp eksakt slik som Gainward'en ? ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300876&cks=PRL )

Betaler jeg virkelig 750 kroner ekstra for en jobb jeg godt kan gjøre selv ? Jeg trodde det skulle være noe unikt med disse dyre Gainward kortene ? :hmm:

 

Ikke til å bli klok på ! :no::no:

 

 

 

 

 

EDIT ; Skriveleif igjen gitt *tidlig om morra'n unnskyldning* :blush:

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Snodig!

Jeg har det kortet du skal kjøpe deg, og det ser ikke ut som på de bildene der oppe. Det er nesten akkurat likt det kortet som er avbildet på komplett sine sider. aluminiums plata på toppen er ikke helt rød, mere rød lilla farge + at bildet av det kortet på komplett er et GT kort tror jeg. det har bare en strømtilførsels inngang på baksiden. Ultra kortet har 2.

Og jeg er stor fornøyd med kortet sålangt. Jeg har riktignok flashet biosen på det. men det leverer varene i store baner :D

Endret av ToLi
Lenke til kommentar
Kjøp det billigste uansett produsent. "Same shit, different wrapping..."

Merkelig at Gainward tar såpass mye ekstra for å klokke opp kortet for deg ? Når man enkelt kan gjøre dette selv på samtlige Geforce 6800 Ultra kort derute.

Jeg har alltid levet i den illusjonen at Gainward kortene tilbød noe "ekstra" for prisen man betalte, kontra de andre kortene.

Det i segselv har resultert at jeg har kjøpt Gainward tidligere (både Geforce 4 og Gefoce 5).

 

Men men, verden vil bedras ? :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...