lauking Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Det finnes flere oppfatninger av hva som er hva, men du kan jo sjekke http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-how...to.html#what_is [ Denne Melding var redigert av: tuxdelux på 2002-11-20 19:17 ] Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hacking er å bare bryte seg inn på andres pcer og kopiere eller stjele data. Cracking er å bryte seg inn på pcer og buttfucke filene til helheim. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: simen_88 skrev (2002-12-18 13:47):Hacking er å bare bryte seg inn på andres pcer og kopiere eller stjele data. Cracking er å bryte seg inn på pcer og buttfucke filene til helheim. Feil, begge deler du nemner her er cracking. Hacking er enten å programmere, det å fikse på eit kjent program, etc., eller generelt det å gjere noko med ei datamaskin slik at funksjonaliteten vert bedre. Jamfør med Jargon File. :smile: Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei. Min oppfatning av Hacking er at det er når de som f.eks har hacket seg inn på RIAA og endret på deres hjemmesider og lagt ut Kazza og lignende for å demonstrere mot hva de står for å prøver og gjøre. Cracking kan være fra å gå inn i en fil og finne ut hvordan de generer serialnummer, og lage noe som genererer eller bare lage et serial nummer til deg selv. Vet ikke om dette er rett men hvertfall min oppfatning. Mvh Kjetil Tveit OddsSiden.com Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 altså, begrepet "hacker" er ikke som alle tror. en hacker er en som er oppslukt av programmering, og en som vil finne svakheter (hull) i koden og deretter tette disse. Ta Linus Torvalds (lagde linux) han og alle hans medarbeidere verden over kaller alle seg selv "hackere". Så selv om du er en hacker trenger ikke det bety at du bryter loven (eller bryter deg inn i systemer) Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 <!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>Den 2002-06-13 22:46, borre skrev: Prøv å hacke langnese.nvg.ntnu.no du/dere. Å hacke eggdrop.tihlde.hist.no er en enda vanskeligere oppgave. </BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End --> Hmm... ingen som har klart det enda? Jeg greide det! Jeg slettet alle filene der! Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Selvfølgelig gjorde du det, vel , hadde du gjort det ville du jo selvfølgelig med en gang lagt det ut på norges største hw forum:P å ødlegge andres data er så max lame som du får det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå