mohseni Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei, har et spm: jeg er en newbe programmerer. kan det meste når d gjelder sånn små ting som f.eks. pekere, array osv osv,, men kjønner bare ikke hvordan hakking foregår?? ( eller cracking som d heter i proff verdenen ). assa å programerer er å manipulere med minne osv, noe i den duren. man hakking?? gjør man da ting i andres minne da eller?? lettere sagt hva skjer når man hakker/cracker ?? på forhånd takk :wink: Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 tja... Hva er din IP? [ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-05-04 00:52 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 00:50, engen skrev:tja...Hva er din IP? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 127.0.0.1 tror jeg.. prøv å hacke den.. er vvel ikke så vanskelig ? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 22:30, Dumbo skrev:127.0.0.1 tror jeg.. prøv å hacke den.. er vvel ikke så vanskelig ? Prøv å hacke langnese.nvg.ntnu.no du/dere. Å hacke eggdrop.tihlde.hist.no er en enda vanskeligere oppgave. (hysj hysj dere som skjønner det) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: mohseni skrev (2002-05-04 00:17):...gjør man da ting i andres minne da eller?? lettere sagt hva skjer når man hakker/cracker ??på forhånd takk :wink: Først og fremst; dette er cracking. Det vert ofte gjort når ein skal få spill til å kjøre uten CD eller uten CD-key, eller når ein ønskjer å kjøre beskytta programvare. Når ein lagar cracks, endrar ein ofte på programfiler i det programmet ein skal cracke, eller ein finn ut kvar det lagrer informasjon om seriekoden er godkjent, og så kan ein endre denne informasjonen mens programmet køyrer. Dette er svært avansert programmering, og krevjer ganske lang erfaring. Viktig: Denne tråden er eit tvilstilfelle, og den har enno ikkje brutt retningslinjene, punkt 4, etter mitt syn. Eg anbefalar alle som postar i denne tråden å tenkje godt etter kva dei skriv, før dei evt. postar. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Slegge Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: mohseni skrev (2002-05-04 00:17):assa å programerer er å manipulere med minne osv, noe i den duren. man hakking?? gjør man da ting i andres minne da eller?? hadde egentlig tenkt å holde foredrag, men etter 4 mislykka forsøk på en innledning trur eg bare at eg går og legg meg. Les Smashing the stack for fun and profit (hadde ikke url. søk på google.com) og prøv deg på wargames. (mainsource.labs.pulltheplug.com el. hackerslab.org for n00bs) Ps: kosn i f*en får man kursiv skrift..? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 22:55, Slegge skrev:Ps: kosn i f*en får man kursiv skrift..? I vanlig HTML: <i>skråskrift</i> Siden forumet bruker bbcode må du bytte ut <> med [], så funker det fint. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 en skriver ordet du vil ha i kursiv tror jeg hvertfall... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Den 2002-05-04 00:17, mohseni skrev: assa å programerer er å manipulere med minne osv, noe i den duren. man hakking?? gjør man da ting i andres minne da eller?? lettere sagt hva skjer når man hakker/cracker ??/quote] Å manipulere dine egne programmer står du selvfølgelig fritt til. Riktignok benytter mange kommersielle programmer forskjellige teknikker for å gjøre det vanskelig å debugge eller disassemble dem, så litt kunnskaper kommer nok godt med :smile: Når det gjelder datasystemer som akkseseres over internet, kan man selvfølgelig ikke manipulere programmene sånn uten videre. Man utnytter da sikkerhetshull i server-softwaren hvis man skal gjøre noe bøll. Som forøvrig ikke anbefales! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 22:46, borre skrev:Prøv å hacke langnese.nvg.ntnu.no du/dere.Å hacke eggdrop.tihlde.hist.no er en enda vanskeligere oppgave. Hmm... ingen som har klart det enda? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Tja... skal det vaere slik aa fostaa at du oppfordrer hele Norge til aa hacke seg inn paa NTNU sine servere? ...eller kanskje mer sannsynlig er det en spoek? Me no understand. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 03:57, DrDoogie skrev:...eller kanskje mer sannsynlig er det en spoek? Maskinen heter 'langnese' så jeg syns det lukter bøll lang vei :smile: Men jeg har ikke prøvd å "hacke" den nei... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Det er bare å prøve både eggdrop på HIST og langnese på NTNU. Jeg kan t.o.m. 100% love dere at det er lovlig så lenge dere kun hacker de to adressene. (send meg privat melding når oppdraget er utført) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Det er vel omtrent like vanskelig å hacke dem, synes nå jeg. Lykke til grabbar, det går nok til slutt! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 04:15, LarsC skrev:Det er vel omtrent like vanskelig å hacke dem, synes nå jeg.Lykke til grabbar, det går nok til slutt! Jepp - de er to av de vanskeligste serverne å hacke i Norge. Men lykke til! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-06-19 22:55, Slegge skrev:Les Smashing the stack for fun and profit (hadde ikke url. søk på google.com) og prøv deg på wargames. (mainsource.labs.pulltheplug.com el. hackerslab.org for n00bs) http://www.phrack.org, 49. utgave, artikkel 14. "Smashing the Stack for Fun and Profit" av Aleph1 Direkte link: http://www.phrack.org/show.php?p=49&a=14 Lenke til kommentar
mbst Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: 127.0.0.1 Spiller du Uplink eller? Tenker du prøver å lure oss jeg. Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Altså for å få dette klart! å hacke er for å få kontroll over "det" du bryter deg inn på (altså hacker). å cracke er å ødelegge det man har hacket, stikkordet her er ikke kontroll men ødeleggelse. SÅ HACKER OG CRACKER ER IKKE SAMME TINGEN!!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Og å kjøpe våpen er ikke det samme som at man er en morder. VÅPEN OG MORD HAR INGENTING MED HVERANDRE Å GJØRE!! Heh..? _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-03 19:15 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå