Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har et spm:

jeg er en newbe programmerer. kan det meste når d gjelder sånn små ting som f.eks. pekere, array osv osv,, men kjønner bare ikke hvordan hakking foregår?? ( eller cracking som d heter i proff verdenen ). assa å programerer er å manipulere med minne osv, noe i den duren. man hakking?? gjør man da ting i andres minne da eller??

lettere sagt hva skjer når man hakker/cracker ??

på forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-06-13 22:30, Dumbo skrev:

127.0.0.1 tror jeg.. prøv å hacke den.. er vvel ikke så vanskelig ?

Prøv å hacke langnese.nvg.ntnu.no du/dere.

Å hacke eggdrop.tihlde.hist.no er en enda vanskeligere oppgave.

(hysj hysj dere som skjønner det)

Lenke til kommentar

Quote:

mohseni skrev (2002-05-04 00:17):

...gjør man da ting i andres minne da eller??

lettere sagt hva skjer når man hakker/cracker ??

på forhånd takk :wink:

Først og fremst; dette er cracking. Det vert ofte gjort når ein skal få spill til å kjøre uten CD eller uten CD-key, eller når ein ønskjer å kjøre beskytta programvare.

Når ein lagar cracks, endrar ein ofte på programfiler i det programmet ein skal cracke, eller ein finn ut kvar det lagrer informasjon om seriekoden er godkjent, og så kan ein endre denne informasjonen mens programmet køyrer. Dette er svært avansert programmering, og krevjer ganske lang erfaring.

Viktig: Denne tråden er eit tvilstilfelle, og den har enno ikkje brutt retningslinjene, punkt 4, etter mitt syn. Eg anbefalar alle som postar i denne tråden å tenkje godt etter kva dei skriv, før dei evt. postar.

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Quote:

mohseni skrev (2002-05-04 00:17):

assa å programerer er å manipulere med minne osv, noe i den duren. man hakking?? gjør man da ting i andres minne da eller??

hadde egentlig tenkt å holde foredrag, men etter 4 mislykka forsøk på en innledning trur eg bare at eg går og legg meg.

Les Smashing the stack for fun and profit (hadde ikke url. søk på google.com) og prøv deg på wargames. (mainsource.labs.pulltheplug.com el. hackerslab.org for n00bs)

Ps: kosn i f*en får man kursiv skrift..?

Lenke til kommentar

Den 2002-05-04 00:17, mohseni skrev:

assa å programerer er å manipulere med minne osv, noe i den duren. man hakking?? gjør man da ting i andres minne da eller??

lettere sagt hva skjer når man hakker/cracker ??/quote]

Å manipulere dine egne programmer står du selvfølgelig fritt til. Riktignok benytter mange kommersielle programmer forskjellige teknikker for å gjøre det vanskelig å debugge eller disassemble dem, så litt kunnskaper kommer nok godt med :smile:

Når det gjelder datasystemer som akkseseres over internet, kan man selvfølgelig ikke manipulere programmene sånn uten videre. Man utnytter da sikkerhetshull i server-softwaren hvis man skal gjøre noe bøll. Som forøvrig ikke anbefales!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 04:15, LarsC skrev:

Det er vel omtrent like vanskelig å hacke dem, synes nå jeg.

Lykke til grabbar, det går nok til slutt!

Jepp - de er to av de vanskeligste serverne å hacke i Norge.

Men lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså for å få dette klart!

å hacke er for å få kontroll over "det" du bryter deg inn på (altså hacker).

å cracke er å ødelegge det man har hacket, stikkordet her er ikke kontroll men ødeleggelse.

SÅ HACKER OG CRACKER ER IKKE SAMME TINGEN!!!

Lenke til kommentar

Og å kjøpe våpen er ikke det samme som at man er en morder. VÅPEN OG MORD HAR INGENTING MED HVERANDRE Å GJØRE!! Heh..?

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga.

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-03 19:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...