haqbar Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) er det mulig å lage en "frosted" look på plexien med sandpapir (eventuelt andre måter)? Har masse 1mm plexi og lurer på hvordan jeg kan sette sammen to plater så det blir to mm (eventuelt 3 mm), hvordan er dt best å feste de og hva er det jeg må passe på? en liten ting til: hvor kan jeg skaffe alu plater og sånn ca hva koster det? Endret 25. august 2004 av kuroger Lenke til kommentar
Phonix. Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 som jeg har sakt vile jeg skrudd de sammen i hjørnene. Da får du best finnish tror jeg. Du kan jo alltids bruke snøspray til å få det til å se frosty look elle rhva du lakte det ;D Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) spray på kontakrensemiddel for elektronikk og tørk det fort av, gjorde det på en plate jeg fant og det så ut som et isete bilvindu. Sandpapir riper sånn, blir neppe så bra hvis du ikke bruker noe som er veldig finkornet. det skal lite varme til for å smelte plexi så du kan legge matpapir eller noe oppå en bit å låne strykjernet å se hva som skjer når det blir varmt, har sett at det blir hvitt av mye varme Edit: Clas ohlson har alu plater tror jeg, og blikkenslagere Endret 26. august 2004 av Hoax Lenke til kommentar
nippleboy Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Eller så kan du gjøre det på den enkle måten og sprya lakke den med matt klarlakk? Er det man bruker på speil og sånn, Prøv på litt plexi hvis du har til overs for å se om du synes det er den effekten du er ute etter? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 selv bruker jeg p1200 våtslipepapir for å få den snø effekten. funker som f* Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Noen som har bilder av noe lagd med sandpapir eller andre måter? Trodde jeg hadde en boks med klarlakk, men den var kastet. Skal innom fargehandelern og se hva jeg får tak i. Er det noen måte å få en små ripete plate til å bli helt uten riper annet en å kjøpe ny? Endret 26. august 2004 av kuroger Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg bruker/brukte sandpapir med "grov" korning (200-300, får dype riper om du går grovere) for å få selve frosteffekten, også brukte jeg finere sandpapir (800) for å glatte ut riper og gi det hele en litt bedre look. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Takk bamsefar, så pent ut det der, og det virket kjempe bra og, men hvordan burde jeg skjære i plexien, prøvde meg med dremel, gikk ikke bra alt smeltet liksom i kantene. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 stikk sag med blad til å skjære i stål. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 har desverre bare stikksag med tre blader(tror det er det) taggene sitter ganske tett sammen. Hva med baufil? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Baufil går bra, og er egentlig det beste alternativet bortsett i fra at det tar lengst tid. Det som tar minst tid er som sagt stikksag og METALLblad (believe it or not). Trikset for å forhindre at plexien smelter er at du maskerer begge sidene av plexien. Bruk hva som helst, teip, original beskyttelsespapir (plast er ikke godt nok) eller teip et papir rundt om du får det stramt nok. Selv maskerer jeg oppå beskyttelsesteipen. Med stikksaga på 4 av 6 i styrke så går det meget bra. På et metallblad er taggene i sikksakk nedover med et lite mellomrom mellom hver. Tre derimot er helt rett, så det skal godt gjøres å ta feil. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 ok i tillegg ved å bruke metall blad så minsker sjansen for at det spekker med 80% Lenke til kommentar
howiee78 Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det finnes en folie som kan legges på, som gjør at det ser frosty ut. Du får den på nærmeste reklamebyrå. -Håvard- Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 jeg driver å froster plexi nå.. bilde kommer i morra Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Hmm, fant ikke stikksaga, tror dn er utlånt, så da har jeg bare dremelen og baufila igjen. Vil det bli like bra hvis jeg bruker dremel med maskeringsteip? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 (endret) howiee78 er det noe annet sted en et reklamebyrå det er mulig å få tak i slik film? har hørt noe om bil butikker, men det var farget film. Bor rett utenfor oslo. Endret 31. august 2004 av kuroger Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 I så fall ville jeg brukt baufila. Prøv med dremmelen først på et lite stykke for å få følelsen. Min erfaring er at det er veldig lett å få kanter som skråner inn eller ut. Når du først får igang en rytme og et spor, så går det egentlig ganske kjapt med baufila også. Det er bare så sinnsykt slitsomt Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jada, baufil anbefales! Og for å gjøre jobben ennå enklere: Smør gjerne med litt CRC556 eller tilsvarende, når du sager. Men NB! Enkelte plexityper kan reagere på slike oljer, så prøv først på en bit det ikke er så farlig med. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Fikk et ganske bra råd fra bestefaren min (han har jobba med plexi i mange år), og han sa at jeg måtte ta en SKARP syl og risse på samme punkt på begge sider. Da knekker du plexiglasset der det er rissa, og det er liten sjans for at det knuser. Han har selv gjort det i nærmere 20 år, så jeg kommer til å bruke hans råd når jeg skal begynne med plexi Prøv med en liten del først, så finner du ut om det funker. Skal ikke si det 100% siden jeg aldri har prøvd, men uansett.. Det er samme metode glassmestere bruker på plexi. De har spesialverktøy liksom, men det funker på samme måten som en veldig skarp syl. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hvis du risser dypt på begge sider og legger "knekke risset" kant i kant opå et bord og legger en plate oppå plexiglasset nært kanten oppå bordet med litt vekt på så skal det nok gå glatt å brekke hvis det ikke blir for store biter som skal av Endret 1. september 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå