Gå til innhold

spiller statistikk program

Anbefalte innlegg

jeg holder på å lage en hjemmeside www.kibk.com og trenger hjelp til å lage et enkelt spillerstatistikkprogram som jeg bare kan fylle inn og så plusser på kamper, mål, pasninger, utvisnings ovs. så legger den alt sammen automatisk. Jeg har også tilgang på mysql, men forstår ingenting av deg. Noen som kan være så snille å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et begrenset antall personer som skal oppdatere statistikksiden ville jeg lagd en enkel side med brukergrensesnitt for å legge inn spillere, mål, kamper osv. f.eks et html form. Dataene legges så inn i mysql-databasen vha. php og sql-setninger. For å få gjort det forutsettes det at serveren har støtte for php og har en mysql database. Har den ikke det har den antakeligvis støtte for asp og da kan du evt. bruke en access database hvis ikke datamengden og brukermengden er stor.

Videre kan du hente ut dataene og presentere de på siden for de vanlige brukerne vha. php el. asp.

hjalp dette noe?

Lenke til kommentar

Hmm jeg har fattetat det er slik det må gjøres men hasr ikke perilig på hvordan man gjør det. Har et slikt program som er laget i asp, som vi bruker nå men får det ikke til å funke i <include> i php. Er det noen måte at dette kunne fungert slik at jeg slapp å lage det i php?

Lenke til kommentar

Hvis serveren ikke støtter asp må du bruke php. php og asp fungerer dessverre dårlig sammen så du må bruke enten asp eller php avhengig av hva serveren støtter. Hvis du allerede bruker asp og det funker kan du bygge ut det du allerede har med mer asp. Skal du lage nettsidene på en annen server som kun støtter php må du skrive alt i php.

Jeg ser at den siden du har oppe nå bruker noe asp. Hvis du skal fortsette å bruke denne serveren bruker du asp.

Jeg kan kanskje hjelpe deg mer men da må jeg vite mer om hva du ønsker og hva som allerede finnes og hvilke begrensinger man må ta hensyn til på serveren.

Lenke til kommentar

Serveren vi bruker nå ahr støtte for asp og php. Men vi er to stk som lager denne siden. Han har kun peiling på asp og jeg har kun peiling på php. Det som da er problemet er at han har laget et statistikkprogram i asp, men som vi ikke får til å funke med include. Han kan ikke så mye om design og derfor har jeg tatt meg av det.

Lenke til kommentar

okey.

Foreslår at dere lager hele saken i php. Personlig synes jeg det er et bedre programmeringsspråk en asp. Det finnes dessuten utrolig mye gode ressurser for php på internet. Uansett er det ikke vanskelig å gå fra asp til php eller omvendt hvis man er god i en av teknologiene.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Jeg vil egentlig anbefale deg å prøve å lære litt MySQL, ettersom serveren har støtte for det. Det er virkelig nyttig å kunne ihvertfall litt sql når en lager sånne sider. Det finnes VELDIG mye ressurser ang. PHP+MySQL.

Hvis det absolutt ikke er en mulighet, så kan du jo alltids bruke funksjoner for filer i php til å lagre litt data i, som det står en del om i PHP Manual og helt sikkert mange steder på nettet.

Håper dette var til litt hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...