Rufati Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Etter at jeg sendte inn mitt gamle HK til komplett, blåste jeg støvet av en urgammel T-Bred 1400. Problemet er at det kommer en høyfrekvent pipelyd som snart gjør meg gal fra maskinen. Det som gjør problemet enda mer frustrerende er at lyden forsvinner om jeg f.eks scroller\rører på musen, skriver på tastaturet og lignende. Slike ting gjør jeg jo ofte, så at jeg får den buttugly pipinga når jeg ikke gjør noe er til å bli grønn av. Driver å laster ned nye musdrivere, men har en følelse det ikke vil hjelpe.. Noen som vet av dette fenomenet? Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jepp, har hatt noenlunde samme problem og det tok tid å finne løsningen. Hadde samme symptomer iallefall: -Innebygd lydkort -Høyfrekvent kontinuerlig støy -Støyen kommer/merkes når en scroller eller harddisk jobber Løsningen for meg ble å skjerme lydkabelen til høytalere/headsett. Legg denne kabelen utenom psu og vifter, lag det til så godt du kan. Jeg hadde en vantec systemvifte i en pci slot som skapte mye av denne interferensen, tok vekk denne og mye av støyen forsvant. Så la jeg kabelen nøye utenom psu, kabinettvifter og andre strømkabler. Prøvde også å holde avstand til skjermen. Jeg fikk ikke fjernet støyen helt, men fikk begrenset det ganske kraftig, så det er nok andre løsninger som skal fikse problemet vårt helt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå