Gå til innhold

Byggekvalitet o. l.

atsjoo

Anbefalte innlegg

Hei.

Hører en del som klager på at disse "billigmaskinene" (1557, G556E, CL56 osv) har dårlig konstruksjon og tåler lite? Hvilken av de har det mest solide "kabinettet"? Er CL56 stivet av med aliminium i f.eks. lokket, eller er det kun plast? Er det gjennomgående bedre kvalitet på merkepc-er som Dell, Acer, Fujitsu Siemens etc?

Skal gå til innkjøp av PC, og da er det naturligvis "billigmaskinene" som frister mest, iogmed at de kan skimte med best ytelse per krone. Dersom det er slik at Acers PC-er har bedre kvalitet og varer lenger, må jeg vel vurdere en slik også, selv om jeg da må opp både 3 og 4000 kroner for å kunne skimte med samme specs :) (SXGA+ er absolutt et must) (17000kr+).

På forhånd takk for alt av svar :)

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå vurderer jeg egentlig ikke 1557, siden jeg ikke liker utseendet, men takk for svar :). Er hovedsaklig Acer og CL56 jeg vurderer. Pappa har en Acer TravelMate 800LCi (?), som jeg synes virker veldig god og solid. Dersom G556/CL56 ikke er langt ifra det nivået er det vel ingenting å lure på :)

Ok, Mr. BlueJack. Visste at G556E har aluminiumslokk, men ikke CL56. Var på Digital Impuls i Trondheim her om dagen, men de hadde ingen av dem inne på lager - kun 1557.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...