Gå til innhold

X800 Pro & X800XT

hsvendse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det så stor ytelseforskjell mellom disse 2 korta, at X800XT er verdt de ekstra pengene det koster?

Mange mener XT er verdt de ekstra pengene. Det skal være større ytelse i denne serien kontra 9800 Pro/XT.

Men du vil sikkert ha litt problemer med å få tak i kortene, spesielt X800 XT.

Lenke til kommentar

Mine (egne tester) kan vise at et uklokket x800 Pro kort git meg 3dmark score på 9427 vs et uklokket XT kort gir meg 11444. Mao en ganske stor forskjell!

Men,

- du kan trolig klokke ditt Pro kort langt høyere enn XT kortet, og dermed utjevne denne forskjellen.

- kjøper du et Pro VIVO kort kan du softmod denne til XT kort (dog vil du trolig trenge ny kjøling av kortet for å kjøre det stabilt)

- XT kortet bråker i utgangspunktet mer, men dersom du planlegger ekstern kjøling spiller dette ingen rolle.

Isabella

Lenke til kommentar
Mine (egne tester) kan vise at et uklokket x800 Pro kort git meg 3dmark score på 9427 vs et uklokket XT kort gir meg 11444. Mao en ganske stor forskjell!

Hvilket system har du? Jeg kjørte også en 3DMark-test på mitt X800 Pro, og jeg endte opp på rundt 10200 på standard-testen, uklokket.

Edit: Så spec'en din nå.

Isabella2: Hvis du skaffer en nyere P4/AMD kan du få en del mer ut av skjermkortet ditt. Ditt X800 Pro går sannsynligvis litt på tomgang...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
- du kan trolig klokke ditt Pro kort langt høyere enn XT kortet, og dermed utjevne denne forskjellen.

Hvis sammenligningen skal bli rettferdig, må selvsagt begge kortene klokkes.

Såvidt jeg vet kan ikke xt klokkes noe særlig i det hele tatt med mindre du kjører vannkjøling. Og selv da ikke noe særlig brutal klokking!

Lenke til kommentar

Hvilket system har du? Jeg kjørte også en 3DMark-test på mitt X800 Pro, og jeg endte opp på rundt 10200 på standard-testen, uklokket.

Edit: Så spec'en din nå.

Isabella2: Hvis du skaffer en nyere P4/AMD kan du få en del mer ut av skjermkortet ditt. Ditt X800 Pro går sannsynligvis litt på tomgang...

Jeg får også ganske ekstakt 10k i 3dmark med default clock.

Lenke til kommentar

Takk for innspill Stigfjell,

Er enig meg deg at min x800 kjører noe på "tomgang", har derfor bestilt et nytt hovedkort (ABIT IC7-g) slik at jeg kan overklokke min 2.8ghz P4 opp mot 3.4-3.5. I dag er det brikkesettet på mitt hk som er flaskehalsen. Håper og tror at dette ville gjøre at når ca. 13000 i 3dmark03 (gitt samme instilling av skjermkortet som ovenfor).

Isabella

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...