Zpurs Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (er usikker på om dette er rett plass for mitt spm. men jeg prøver...) Hei! Jeg er nybegynner nå det gjelder hjemmeside, og har for tiden tilgang til dreameaver, men det er noe jeg ikke får helt til å stemme... Det er når jeg lager en marg til venstre for å evt. ha en meny at problemet oppstår... (siden er tre-delt, top,left og "resten") -Jeg lager en link til venstre i mage, når den nye siden åpnes så kommer den (selvsagt ?!?) i margen/rammen til venstre... Hva skal til for at jeg får åpnet den siden jeg linker til i "hovedvinduet" på siden ? Håper det ikke var alt for dårlig forklart! tips? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hovedvinduet ditt må ha et navn, som for eksempel kan være "hovedvindu". Dette definerer du i frame-taggen til hovedvinduet. <frame scr="minside.htm" name="hovedvindu"> I linken du har laget, må du ha en target-definisjon, som avgjør hvilken frame linken skal åpnes i. <a href="menyvalg.htm" target="hovedvindu">link</a> Jeg regner med at andre her vil stille seg svært kritiske til bruk av frames. Jeg ville heller aldri anbefale deg å bruke dette, men jeg velger å svare på spørsmålet ditt i stedet for bare å komme med alternativ. Jeg vil dog si at det kan være lurt av deg å se på alternativ i blant annet PHP. Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Takk for svar! jeg leste i hjelpefunksjonen at det kanskje ikke var den beste løsningen..... MEN nå er jo ikke jeg noen gúru på sånn programering, sp PHP er vel langt over mitt hodet nå ja.... Ville egentlig bare lage hjemmesiden min litt mer oversiktlig med en meny på siden... Er det en mulighet å lage en navigasjonstabell som jeg setter på samme plass på hver side da? eller bli dette også dumt? Jeg er helt fersk, så jeg er ute etter noe enkelt.... Endret 25. august 2004 av Gunnesmo Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Ærlig talt foretrekker jeg at du bruker tabeller fremfor frames Tør påstå at frames er på vei ut, så tabeller eller aller helst div's er bedre å bruke. Endret 25. august 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Tør påstå at frames er på vei ut, så tabeller eller aller helst div's er bedre å bruke. Det aller beste er vel egentlig å ikke bruke div-elementet i det hele tatt. Man kan godt lage en side uten div-elementet Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Tør påstå at frames er på vei ut, så tabeller eller aller helst div's er bedre å bruke. Det aller beste er vel egentlig å ikke bruke div-elementet i det hele tatt. Man kan godt lage en side uten div-elementet Ja - men du har en del ting du ikkje kan gjøre, eller som må gjørast VELDIG tungvint uten bruk av DIV Uansett er det ikkje GALT å bruke div, så .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå