Gå til innhold

GPRS med Talkmore.


Anbefalte innlegg

Har en Nokia 6100 som fungerer godt til Gprs med Telenor nett.

Nettopp skiftet til Talkmore og altså Netcom nettverk.

Har lastet ned instillingene.

Fikk da problem med å komme på nett med gprs, men etter råd fra Talkmore kundeservice slo jeg av og på tlf (for å la instillingene oppdateres) og da kom jeg forsåvidt på nett.....

 

Men fremdeles er det et problem.

 

Jeg kommer på nett.

Men enten med en gang den skal til å få kontakt. Eller etter å ha vært inne på 1 -4 forskjellige sider, virker det som om tlf mister kontakt med nettet og "går i svart". Få sekunder etter dette, virker det som om tlf "tar tak" i nettet igjen. (Dekningsindikatoren går fra ingen dekning og til dekning og operatørlogo kommer frem).

Telefonen stiller seg så i vanlig "stand by".

 

Dette skjer hver gang og er prøvd på forskjellige geografiske steder.

Har også som sagt, et sim kort fra Chess (Telenordekning) som jeg har puttet puttet inn. Da virker alt normalt?

 

Virker ellers normalt til samtale og sms.

 

Har igjen akkurat nå sendt mail til Talkmore kundeservice, men er usikker på om dette egentlig er noe de kan gjøre noe med. Er ikke netcominstillingene for denne tlf helt god.....eller nettverket?

 

Derfor, all den tid det ligger mye erfaring her inne.....

 

Noen som har tips???

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare som et tillegg til innlegget over kan jeg opplyse at:

Jeg satte inn et sim kort fra chess med Telenordekning og brukte instillingene jeg før har brukt. Da fungerte GPRS helt OK???

 

Ellers....Har en Nokia 6100. (Men dette gjelder vel mange Nokia) Hvordan sletter man instillinger for Gprs. Er plass til 10 "sett" og har du instilt de flest og ønsker å slette dem, ser jeg ikke annen mulighet enn å gå inn på hvert "sett" og slette / stryke ut det som lar seg gjøre i de forskjellige "vinduer"???

 

Her kan jeg lite, men har blandt annet fått dette rådet (Fra Talkmore, De har ellers hittil svart raskt og vært hjelpsomme)

Så laste ned GPRS instill på nytt.

Slå av tlf.

Slå på igjen og prøve.

 

Finner ikke logikken i at det fungerer med Telenor og ikke med Netcom instillinger.

Dekn forholdene er gode og jeg har også prøvd på mange geografisk forskjellige steder......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...