Gå til innhold

Hva lekker i systemet ditt?

To be honest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt en eneste lekkasje siden jeg startet med vannkjøling, for ca 4 år siden. Er man litt påpasselig, så unngår man sånt.

:blush:

Glemte i farten å nevne en hjemmelaget radiator. Den slapp fra seg litt vann, når innlufta ble litt kald. Men det skadet ikke maskinen, siden raddisen lå i bunnen av denne.

Verre gikk det nok med parketten her, som fortsatt har mistenkelige buler der maskinen står. :whistle:

Lenke til kommentar

Radiator og pumpe.

Radiatorn var fra et bilvrak og jeg måtte mekke endel før jeg fikk koblingene tette.

Pumpa var en hydor l20, kjent sak før at dem var lekk slik de kom fra frabrikk (iallefall et parti eller to), men det var bare å sette den sammen skikkelig så var problemet løst.

Men ellers 0 problem, har brukt tygonslange fra netconnection og strips.

Edit:

Ingenting ble skadet\ødelagt i mine tilfeller.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

vell.. hadde to tilfeller..

Ene der jeg hadde glemt å sette på reur slangen på chipset blokken.. slik at mye vann kom på skjermkortet.. og det andre var at slange klemmene på CPU blokken ikke var skikkelig skrudd til slik at det dryppet..

Men.. lur som jeg er var maskinen av da og jeg brukte hårføner og tørket alt og lot det ligge over natten.. og alt fungerer den dag i dag

Lenke til kommentar

Slet med "svetting" ved utgangsnippelen i den første syltetøyglasstanken min.

Nå bruker jeg han/hun messingnipler skrudd i hverandre m/ O-ring i tillegg.

Sikkert enklere og mer elegante metoder å lage gjennomføring på, men det fungerer.

Lenke til kommentar

Har en slags "lekkasje" atm. Er ikke noe farlig, men tanken, der hvor slangene går inn lekker det som en sil. Siden slangene går inn på toppen, renner det ikke noe vann ut, men jeg tør ikke flytte mye på pcn før det er forbedret. Tanken nå er en usolid liten plastboks. Heldigvis er det ikke lenge til jeg er ferdig med ny tank da. Blir av et lite syltetøyglass.

Lenke til kommentar

Er redd jeg har hull i en av slangene mine...

snurra ståltråd rundt noen av slangene for å kunne bøye mer på dem (PVC slange 12mm ID)

Når jeg drev å stappa rundt litt er jeg redd en ende av ståltråden kan ha hullet ut en av slangene mine... for etter at jeg hadde hatt masse bøy på en av dem oppdaget jeg en dam med gult vann inni kabbiset... men aner ikke hvor hullet er >_<

skal montere alt inn i kabbiset på tirsdag etter at det er lakket.

Frykter det skal lekke... men tror det går bra.. har ikke mer slange så det er kjekt om det går bra :)

Lenke til kommentar
Lekasje fra min cpu blokk, det rant litt vann på mitt gf4ti4200 kort :) men det tålte vannet greit.

Samme her. Tetningsteipen til niplene som var skrudd ned i blokka svikta. Lakk ned på gf ti4400 kortet mitt.

Merka det ikke med en gang. Tordde windowsen var klikka da windows ikke klarte å laste driveren til 3d kortet.

Funka etter at jeg hadde rengjort det. :whistle:

Flaks.. :)

Lenke til kommentar

En kamerat av meg hadde lekarse om natten og voknet til at pcen hadde en stor dam rundt seg..

Lot pcen stå uten strøm og alt i 2 uker.

Skrudde en på så var den noe ustabil men den har blitt mer og mer stabil nå igjen..

Rart at den i hele tat overlevde det :p

Lenke til kommentar

Dette er som sagt nyttig lærdom alle kan ta del i, for min egen del så er dette prosjektet min femte vannkjøling så noe kødd har det blitt med tiden, det første var tett som en potte og fungerte utmerket, det andre svetta litt rundt den ene nippelen til radiatoren pga at jeg hadde skrudd for hardt fast, nummer tre lakk som f.... når jeg fyra, det var på vinteren og radiatoren jeg brukte var fra en bil på dynga, en svær sak fra en Volvo. Den hadde selvsagt fått frostskader av kulda og hadde flere sprekker, Hoover dam rundt pc'n :cry: Det gikk greit til slutt etter mye tørking. Min fjerde er straks til salgs og fungerer utmerket, Zalman CPU, NB og GPU, kan ses her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...