Gå til innhold

Kjøpe BF1942 eller BFV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. BfV. Best grafikk, massevis av vegetasjon, helikoptre og en del kule baner. BF 1942 er jo også veldig bra, og det er vanskelig å skille disse spillene, blir egentlig mest på hvilken krig du "likte" best.

 

Men det skal jo være sagt at BF 1942 mangler masser av vegetasjon, som jeg faktisk synes er vesentlig og gjør banene altfor bare....

Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg Battlefield1942 er er MYE morsommere spill å spille. Jeg spiller BF'42 noen timer hver dag, men har aldri satt med ned og spilt lenge med BF:V og hadd det gøy.

 

I BF'42 har du bedre oversikt over det som skjer på slagmarka - store åpne sletter og maps hvor du faktisk kan speide utover - i motsetning til BF:V hvor jeg har fått et inntrykk av at du kan gå rundt og plutselig møte på FI. Jeg liker somsagt åpne sletter og de gode gamle våpna og kjøretøyene som ble brukt under andre verdenskrig. Det føles mer "natutlig" å fly rundt i en Spit eller en BF109 enn hva-de-nå-enn-heter-de-flya-i-vietnam.

 

Jeg liker fargene til BF'42, jeg synes F-kommandoene i vietnam suger balle, minimappet er snudd 45 grader rundt på BF:V - noe som jeg finner SVÆRT irriterende, dessuten er minimappet for rotete etter min mening.

Kort fortalt så er det tusen ting i BF:V som jeg finner upassende eller rett og slett irriterende - i BF'42 kan du faktisk skru på "English only" på radiokommandoene TAKK GUD for det!

 

Noen vil sikkert komme med kommentarer som "jeg synes at du tar feil fordi..." - IKKE gjør det siden trådstarter spurte om personlige meninger.

 

Kjøp Battlefield 1942 du - du vil ikke angre et sekund !!

 

page_head_lt.jpg

Endret av Croyfer
Lenke til kommentar

Synes du skal kjøpe begge hvis du har råd!

 

Battlefield 1942 fås vel kjøpt for en billig penge i disse dager?

Og BF-V fås vel også for rundt 3-400?

 

Alle argumentene som hittil er brukt er jo forskjellen på BFV og BF 1942.

 

Ellers liker vel folk det de er mest vant med?

 

Grafikkmessig så er jo BFV bedre, det er kommet en mod til BFV basert på WWII. Selv sier dice :

 

Q: Why did you decide to create this Mod?

A: EA approached us with the idea, and DICE agreed that bringing some Battlefield 1942 (BF1942)content up to par with Battlefield Vietnam (BFV) would be a great way to show the modding community just how powerful the BFV engine is. After realizing the kind of impact the overgrowth system in BFV had on the gameplay, everyone in the studio began imagining how cool some of the original BF1942 levels would look and play. The Pacific maps really show off the improvements in visual quality and level design potential that the new rendering engine and overgrowth systems provide.

Hele teksten

 

 

Siden jeg ikke skal oppfordre til noe ulovlig, så skal jeg heller si det på denne måten:

Selv fikset jeg meg BF1942 av "en venn" og fikk testet spillet. Likte det og kjøpte det! Da BFV kom ville jeg jo ha oppfølgeren og kjøpte også denne.

Lenke til kommentar

Egentlig enig med at du skal kjøpe begge spilla, hvis du har råd seff... :p

 

Men grunnen til at jeg liker BFV best er vel rett og slett at det er nyest, og at jeg ikke har overspilt det så grundig som 1942 har blitt. Enig i at det er bedre feeling i en spitfire enn i ett jagerfly, men hva skal man gjøre, må jo ha rett utstyr til rett tid.

 

Uansett misliker jeg de bare og åpne banene i BF 1942. Selfølgelig er det massevis av kongebaner som de enorme ørkenbanene, tette bybanene og ikke minst snipinga i Bogace :cool: , men de kunne gjort mer ut av Krakhov, Guadalcanal og Omaha Beach. Vegetasjon er stikkordet i mange av banene. Småplukk vil vel mange si, men jeg synes det er ganske vesentlig grafisk og gameplaymessig.

 

Men for all del, 1942 er ett av tidenes beste spill og jeg gleder meg til å få testa 2 Verdenskrig modden. :w00t:

Lenke til kommentar
Noen vil sikkert komme med kommentarer som "jeg synes at du tar feil fordi..." - IKKE gjør det siden trådstarter spurte om personlige meninger.

 

Jeg synes du tar feil fordi............ ;) (Du la opp til det) :tease:

 

Hehe neida jeg bare tuller. Har spilt begge og nå er det kun BF42 som gjelder. Up-North har startet så da må man spille BF42.

 

Synes 42 er den beste etter mange timer med begge deler. Spillfølelsen virker beste med 42 da jeg føler selv at BFV blir for rotete. Gøy nok i seg selv og alle har jo forskjellig smak på hva som er gøy. Grafikkmessig så er den bedre i BFV enn i BF42, men jeg synes det blir for mye grafikk i BFV. Føler at jeg går rundt meg selv på mange brett og det er det veldig deilig å gå tilbake til f. eks El Alamein og traske rundt i den deilige åpne ørkenen. Også mye mere moro å kjøre helikopter i Dester Combat enn i BFV.

(DC er da en mod til BF42 for de som ikke vet det.)

 

Min mening er da lagt ut for hogg og da spesielt fra Croyfer regner jeg med ;)

Lenke til kommentar

Gå for BFV... Alt mye bedre.... + hellikopter :D

 

Men hvis du liker ww2 bedre en vietnam så er ww2 moden noe for deg.

WW2 moden til bfv gjør at du kan spille 42 bare med bfv grafikk, fleire våpen og på dei samme mapsa + flamme kaster :Dhttp://www.eagames.com/official/battlefiel....jsp?src=ww2mod (se hvor mye bedre grafikken er)

Det er få maps til moden nå, men det kommer fleire.

Det har også komme en dc mod til bfv PoD. Den er i startfasen og er ikke heilt i 100, men den kan bli veldig bra :yes:

 

Kjøp heller Battlefield Vietnam du :love:

Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg Battlefield1942 er er MYE morsommere spill å spille. Jeg spiller BF'42 noen timer hver dag, men har aldri satt med ned og spilt lenge med BF:V og hadd det gøy.

 

I BF'42 har du bedre oversikt over det som skjer på slagmarka - store åpne sletter og maps hvor du faktisk kan speide utover - i motsetning til BF:V hvor jeg har fått et inntrykk av at du kan gå rundt og plutselig møte på FI. Jeg liker somsagt åpne sletter og de gode gamle våpna og kjøretøyene som ble brukt under andre verdenskrig. Det føles mer "natutlig" å fly rundt i en Spit eller en BF109 enn hva-de-nå-enn-heter-de-flya-i-vietnam.

 

Jeg liker fargene til BF'42, jeg synes F-kommandoene i vietnam suger balle, minimappet er snudd 45 grader rundt på BF:V - noe som jeg finner SVÆRT irriterende, dessuten er minimappet for rotete etter min mening.

Kort fortalt så er det tusen ting i BF:V som jeg finner upassende eller rett og slett irriterende - i BF'42 kan du faktisk skru på "English only" på radiokommandoene TAKK GUD for det!

 

Noen vil sikkert komme med kommentarer som "jeg synes at du tar feil fordi..." - IKKE gjør det siden trådstarter spurte om personlige meninger.

 

Kjøp Battlefield 1942 du - du vil ikke angre et sekund !!

 

page_head_lt.jpg

veldig enig med deg der ! fikk lyst til å koble til joysticken som står atmed her og ta en "Battle of Britan" og "El alamein" + Gazala, fly nedi de trange "elveløpene" " :w00t:

Lenke til kommentar
heisan ville bare tipse om at det er tilbud på www.elkjop.no på battlefield 1942 deluxe edition  jeg betalte 199,- for den pluss 19,- i frakt det er vel billig?

Hva inneholder "Deluxe Edition" ? :dontgetit:

Battlefield 1942 +The Road to Rome tilleggspakka

Takk for tipset !

 

Bestilte nettopp. Har BFV fra før, men hadde lyst på 1942 også !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...