Nicklas Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hei ! Tenkte jeg skulle lære meg litt Python, men jeg bare lurer på om andre folk kan bruke mine programmer selvom de ikke har phyton på pc'en ? Når man har skrivd et python program og skal kompilere det ... blir det .exe da ? Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Mornings, joda de må nok ha Python installert på maskinen sin.. siden Python er et scriptspråk og sånn, men til gjengjeld vil det du lager kunne kjøres på en god handfull andre platformer, sånn litt avhengig av hva du lager da.. Åh ja, det er sant, det finnes hvist noe som heter py2exe (eller noe sånt) som lager kjørbare filer av Python-scriptene dine, men størrelse og hastighet på disse er ikke akkurat noe å skryte av, sies det, har ikke brukt dette selv, bare sett det omtalt på ymse forum.. Lykke til Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Mornings, joda de må nok ha Python installert på maskinen sin.. siden Python er et scriptspråk og sånn, men til gjengjeld vil det du lager kunne kjøres på en god handfull andre platformer, sånn litt avhengig av hva du lager da.. Åh ja, det er sant, det finnes hvist noe som heter py2exe (eller noe sånt) som lager kjørbare filer av Python-scriptene dine, men størrelse og hastighet på disse er ikke akkurat noe å skryte av, sies det, har ikke brukt dette selv, bare sett det omtalt på ymse forum.. Lykke til Oki Takk for raskt svar ! Vet du om noen gode norske guider eller ? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Har lastet ned en tekst editor som heter "alphatk". Hvordan kompilerer jeg programmene jeg skriver der ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 En tekst editor kompilerer ikke. Alt du må gjøre for å lage det til kjørbare python-script er å lagre fila med riktig endelse, kanskje? (.py ??) Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 En tekst editor kompilerer ikke. Alt du må gjøre for å lage det til kjørbare python-script er å lagre fila med riktig endelse, kanskje? (.py ??) Ok, så det er ikke slik som med c++ at man må lagre filen som .cpp og komilere den til .exe ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå