friction Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg har en Honda SFX som tidligere har vært trimmet. Tingen er at jeg allerede har blitt stoppet en gang og jeg har ikke råd til å bli stoppet en gang til. En original SFX går som et dass, men det kan visst justeres inne i variatoren slik at den går 5 km/t mer++ Hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Du må skifte variator vekter, men da får du dårligere akkselerasjon. variatorvektene er de små hvite "klumpene" som ligger inne i variatoren. Du kan også ta ut variator sperren da vil scooteren gå bedre på rett vei og nedover, men like bra oppover. Lenke til kommentar
friction Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Det skal gå an å justere variatoren uten å skifte rullene i variatoren. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ta ut delene i variatoren. Fjern plata bak den innerste kon-delen som sperrer for vektene (Knekkskruer etter 97mod.). Bytt ut hylsa som reima ligger på til vanlig med en uten den utstikkern som forhindrer konene og komme helt sammen. Jeg gjorde dette en gang, jeg hørte at vektene skulle ut, men da ble det ingen endring i min hvertfall. Når jeg satte dem i igjen så ble jeg kvitt fartsperra på 45-50kmt. Men det ligger jo en cdi-boks som kutter tenninga når du når 60kmt igjen :\ Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er det noen her som kan fokrlare litt detaljert hvordan man fjerner variatorsperra på en SFX? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå