Illmatic Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 tannkjøttet trekker seg oppover.. Derav hestetenner.... To om dagen blir tre om dagen osv... Spørs også hvor lenge du har en pris inne.... hestetenner, er vel å ta noko i... det skal ein del år med iherdig snusing til før at det blir så stygt. Alt det maset om snusleppe og stygge tenner er hypa. enig i den. var vel mer før når det var glass i det... Lenke til kommentar
ratata Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 så vidt eg veit, så var det aldri glas i snus(dagbladet skreiv dette i ein tidlegare artikkel + at det står på general.com(trur eg))... Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Det som er bra med snus er at det ikke går ut over lungene (ihvertfall ikke som røyk), og det er derfor mange idrettsfolk snuser istedenfor å røyke. Men noe lekkert syn er det definitivt ikke. Endret 25. august 2004 av Jerre Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 snus herper tannkjøttet ditt. Dette betyr at du får hestetenner etterhvert. Det er feil. Det er enda ikke påvist skader på tenner eller tannkjøttet som følge av snus. Heller ikke kreft for den del. Jeg har brukt snus i 17 år, og sist jeg var hos tannlegen (et par år siden), trudde han ikke på meg da jeg sa jeg brukte snus. Kunne ihvertfall ikke se det på hverken tenner eller tannkjøtt. Mange myter om snus, gitt.... mvh Pantera Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 nikotin i seg selv er ikke skadelig "Stump" snusen og les litt mer. Nikotin har faktisk ingen annen negativ effekt enn at det er avhengighetsskapende. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 så vidt eg veit, så var det aldri glas i snus(dagbladet skreiv dette i ein tidlegare artikkel + at det står på general.com(trur eg))... Ja.. det er en myte at det er eller har vært glass i snus. Tror de bruker/brukte en type sandkorn eller lignende. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 tannkjøttet trekker seg oppover.. Derav hestetenner.... To om dagen blir tre om dagen osv... Spørs også hvor lenge du har en pris inne.... Tja.. jeg har snust i en 12-13 år og ikke sett noe til at tannkjøttet har trekt seg oppover. Mulig dette kan skje med folk som snuser en boks eller to for dagen, hva vet jeg.. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 De som snuser ser ut som forbanna IDIOTER. Så de ser altså ut som noen idioter mens de forgifter seg selv. Det gjør vel dem til... idioter? Lenke til kommentar
Propaganda1 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 De som snuser ser ut som forbanna IDIOTER. Så de ser altså ut som noen idioter mens de forgifter seg selv. Det gjør vel dem til... idioter? utrolig teit kommentar,med tanke på at de fleste som snuser,ikke viser det... snuser selv,men du ser ingen forskjell på leppa mi når jeg snuser,og når jeg ikke,..,. Om snus er skadelig? det er det helt sikkert,men jeg har selv tatt valget å slutte med 20 sigg om dagen,og heller 4-5 snus.... mye penger spart,og jeg trur ikke snus er på langt nær like skadende som sigg.... pluss at snus smaker digg da Go Prope & Skruf!! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Grunnen til at du ikke ser forskjell er kanskje fordi overleppen din har blitt sånn etter å ha snust? Lenke til kommentar
Propaganda1 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Grunnen til at du ikke ser forskjell er kanskje fordi overleppen din har blitt sånn etter å ha snust? joa,noe sant det,men de fleste reduserer vel prisen såpass,at den ikke stikker ut... er jo bare slitsomt å stappe kjeften full av så mye snus har ikke snust så lenge selv,så jeg har ikke fått no spess ''merker'' å¨tannkjøttet.... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Les her. At Nikotin er "ufarlig" er vel en overdrivelse. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Les her. At Nikotin er "ufarlig" er vel en overdrivelse. Det kom jo fra den rette siden Lenke til kommentar
tøs Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg snuser rundt en boks om dage (kommer veldig ann på formen, og hvor mye stress det er på jobben). Det er INGEN forskere som, har bevist at snus er skadelig for kroppen. Men det sikkert heller ingen som har sagt at det er bra for kroppen. Det enste vi vet er at det er bra for å holde karius og baktus borte, ødelegger tankjøttet, og er vane-dannende. Men hallo? hvis du begynner å merke at du får skade i munnen etter snus. Bytt da side, eller ta en pause. Kroppe retter opp i dette hvis det er små skader som har skjedd. Går man derimot over lengre tid, og det blir til en grop , eller et hull i munnen, klare ikke proppen å rette opp i denne. Alt er unsundt dag, ikke ta det så tungt. Du vet, spiser du for mye appelsiner, eller drikker for mye vann, er heller ikke dette sundt. Bruk hode og det meste går bra. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg slutta å snuse for 1 uke og 1 dag siden. Har ikke hatt nevneverdige abstinenser. Jeg burde vel egentlig være glad for at jeg har klart å slutte uten å sprekke hittil, men jeg savner det å døtte en præll oppunder leppa å kose meg med det. Kjipt at skadelige ting som ser støgt ut kan være så digg Ingenting er så digg som en snus og en kopp kaffe på verandaen! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Men hallo? hvis du begynner å merke at du får skade i munnen etter snus. Bytt da side, eller ta en pause. Kroppe retter opp i dette hvis det er små skader som har skjedd. Går man derimot over lengre tid, og det blir til en grop , eller et hull i munnen, klare ikke proppen å rette opp i denne. Tannkjøtt gror ikke tilbake. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Mohaha: http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/08/19/405944.html Ikke kreftfremkallende. Endret 26. august 2004 av Cheezcake Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Istedet for å lage en ny post om det, hva lages snus av egentlig? Noen som vet de rette fakta på dette? Er det fra tobakk planter som tørkes og smuldres opp elns? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Istedet for å lage en ny post om det, hva lages snus av egentlig? Noen som vet de rette fakta på dette? Er det fra tobakk planter som tørkes og smuldres opp elns? Glassfiber (til å kutte opp tannkjøttet), nikotin og noe svart greie som skal holde alt sammen (sikkert tjære) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Istedet for å lage en ny post om det, hva lages snus av egentlig? Noen som vet de rette fakta på dette? Er det fra tobakk planter som tørkes og smuldres opp elns? Glassfiber (til å kutte opp tannkjøttet), nikotin og noe svart greie som skal holde alt sammen (sikkert tjære) Altså, glassfiber for å kutte opp tannkjøttet slik at nikotinen kommer i blodet? Det som er meningen? Hørtes litt "skummel" ut den blandingen, men ikke vet jeg.. Har prøvd det 1 gang. Varte ikke lenge og kom fort ut igjen .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå