Gå til innhold

snus, skadelig i det hele tatt?

Illmatic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Er ikke noe å tro; du tenker vel logisk.

Mangen synes det er godt med en pris etter maten. Sansynligvis har maten vi spiste inneholdt en større eller mindre mengde sukker. Når vi snuser, øker pulsen fordi blodet blir tykkere. Mangen blir kvalme av snus og det tror jeg kommer av den paradoksale effekten at hjertet pumper hurtigere mens blodet går seinere. All sukkeret fra maten vil da befinne seg inni blodet og kroppen må sende ut masse insulin for å kompensere for blodsukker-nivået. Til slutt får du diabetes 2. Det samme gjelder også for røyk.

Det var en teori, èn.

Lenke til kommentar
Er ikke noe å tro; du tenker vel logisk.

Mangen synes det er godt med en pris etter maten. Sansynligvis har maten vi spiste inneholdt en større eller mindre mengde sukker. Når vi snuser, øker pulsen fordi blodet blir tykkere. Mangen blir kvalme av snus og det tror jeg kommer av den paradoksale effekten at hjertet pumper hurtigere mens blodet går seinere. All sukkeret fra maten vil da befinne seg inni blodet og kroppen må sende ut masse insulin for å kompensere for blodsukker-nivået. Til slutt får du diabetes 2. Det samme gjelder også for røyk.

Det var en teori, èn.

snuser altid før! :tease:

til endre: nikotin i seg selv er ikke skadelig, men f.eks alt det andre skumle i røyk er det.....derfor jeg ikke røyker! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja, det er skadelig. Er du dum? Tror du virkelig det er sunt?

Dersom noe ikke er sunt, betyr det ikke at det er usunt.... :ermm:

Hva er det da? Nøytralt?

Lenke til kommentar

snus er ikkje sunt, men det er nok mindre "farlig" enn antatt. Det er sunnare å snuse enn å røyke, men som sagt det er ikkje sunt. Eg unnar meg nokre prisar dagleg og har ikkje merka noko negativ virkning endå (viss ein ser bort ifrå at det "herpar" tannkjøtet, men alt er jo relativt :D ).

Lenke til kommentar
Det er røyking som er den største årsaken til munnhulekreft. Så langt har ingen forskere påvist at snus er kreftfremkallende.

:)

Anyways: snuser vell ca 1 boks i uka, det har jeg gjort i et par år nu, men har enda ikke merka noe slitasje på tannkjøtt...

Men kommer vell en dag det også...

Men for min egen del, så stor koser jeg meg når jeg han en klump under leppa.. :love:

Kjæresten er ikke no fan av at jeg bruker snus, no kiss :cry:

Lenke til kommentar
tannkjøttet trekker seg oppover..

Derav hestetenner....

To om dagen blir tre om dagen osv...

Spørs også hvor lenge du har en pris inne....

hestetenner, er vel å ta noko i... det skal ein del år med iherdig snusing til før at det blir så stygt. Alt det maset om snusleppe og stygge tenner er hypa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...