Gå til innhold

3200 kroner fattigere...


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Innkjørselen til din kamerat er ikke offentlig område.

 

Så det vil altså si at de ikke kan kreve å få "se" på moppen din om den er trimmet eller ei? :!:

Ikke uten ransakelsesordre nei.

 

:)

Så lenge det er skilter på den har de lov til å sjekke den uansett hvor den står, om den er innelåst i garasjen eller i skolegården

Nei,det kan ikke stemme...de trenger ransakelsesordre... har faktisk ett godt eksempel på det....

 

Onkeln min blei stoppa av politiet i det han var halveis inni sin egen oppkjørsel,dvs at halve bilen sto på hans private eiendom.

 

Politiet ville sjekke bagasje rommet,og det kunne dem,siden den delen av bilen var på offentlig plass,men da de spurte om å sjekke forran i bilen,så nekta onkel'n min,og krevde ransakelsesordre,og da dro politiet... litt morsomt er det jo...

 

Selfølgelig kan du oppleve at politiet krever i hytt og pine,men det er snakk om å vite rettighetene dine,for det spiller dem ofte på,at folk er uvitne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er en forskjell.

Hvis politiet mistenker at en moped er trimmet - noe som gjør at den er ulovlig å bruke\ha.

Så kan politiet skrive ut en visningslapp eller sende biltilsynet opp for å se på den på stedet.

Når det er skilter på den SKAL den være godkjent til å kjøre på veien.

Lenke til kommentar
det finnest nok grunner til at de bestemmer seg for å ta seg av mopeder som er trimmet. en moped er designet til maks 50 km/h og det betyr at hjulvidden, bremsene, girkassen osv ikke er designet for mer fart.

 

ungdom er landets fremtid. det ville ikke tatt seg bra ut om en god del av de drepte seg selv ved å kjøre mopeder som er blodtrimmet uten at modifikasjoner til ramme, bremser osv er prioritert av ungdommen.

 

Se selv på forskjellene på en lett motorsykkel og en moped. en moped er bare en sykkel med en motor på. en motorsykkel er designet til høyere farter osv og er derfor mer sikker å kjøre på.

du vet at flere av mopeden som kommer til norge egentlig har flere hester en det som er tillatt i norge og da blir sykkelen "strupet" ved hjelp av plomberinger i exosen og før var det vanlig og faktisk bytte til en minder sylinder .

 

det og si at mopedene ikke er lagt for mere fart er bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...