Gå til innhold

3200 kroner fattigere...


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Politiet kan det å gjøre livet surt for andre gitt.

De tar slike lusne saker alvorlig, huff huff.

Til uka blir det razzia på skolen vår og garantert, 10-12 politifolk som leter etter skjult .. MOPEDTRIM! Kan de ikke heller ta alle de med stoff på skolen? Er mer narkotika enn trim på skolen vår hvertfall.

 

Prioriteringer, prioriteringer.

Nå er det ikke barebare å ransake folk for stoff, det er faktisk ikke lov uten tillatelse.

 

DG: Så lenge historien din stemmer har du alle argumenter på din side. Håper det går bra. :)

er det ikke lov å ransake folk uten tillatelse?? politiet trenger vel bare å si de har mistanke,så er det grunn nok.

 

Hadde flere aksjoner mot skolen min i fjor,der de kom med flere kommando biler,vanlige biler,og til og med politi hest (wtf)... alle som kom ut til storefri,blei stoppa og ransaka og sjekka med metall detektor,jeg blei tatt fra flere skrutrekkere og en kniv... da jeg prøvde å forklare at jeg gikk på elektro,og dette var utstyr vi trengte,bare rulla snuten med øya... så kom rektor og ordna opp.... spurte t.o.m om det digitalkameraet jeg hadde i sekken var mitt,og om MD spiller'n var min.... hva faen trur du da?? Snut er ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mopedene fra fabrikk er kanskje bygget for 80+ km/t men mange av ungene som kjører på dem skulle aldri vært over 30 km/t. Ser nok av 16- og 17-åringer som kjører som noen idioter på mopedene sine, feks peise gjennom boligstrøk i 60 km/t, eller ligge bak lastebiler og holde en god avstand på 1,5 meter i 50 km/t. Er selvfølgelig ikke alle som kjører som gjøker, men jeg ser det ofte. Det er vel ikke no rart at politiet gjerne vil hindre så mange ungdommer som mulig fra å kjøre seg ihjel på veien, noe som er betydelig lettere i 90 enn i 50 km/t. Jeg vil nesten gå så langt som å si at det er viktigere enn å beslaglegge 2 gram hasj på en skole.

Lenke til kommentar
Og DG, når du så har fått riktig i din sak, og skal ha tilbake pengane, skal du seff ha ekstra vederlag for tort og svie.. ;)

Jeg skal gå rundt og være et stort smil fra ende til annen hvis de i det hele tatt gidder å redusere forelegget, det ville nemlig overraske meg veldig. Det blir prinsippsak for de folkene :hmm:

Lenke til kommentar
Mopedene fra fabrikk er kanskje bygget for 80+ km/t men mange av ungene som kjører på dem skulle aldri vært over 30 km/t. Ser nok av 16- og 17-åringer som kjører som noen idioter på mopedene sine, feks peise gjennom boligstrøk i 60 km/t, eller ligge bak lastebiler og holde en god avstand på 1,5 meter i 50 km/t. Er selvfølgelig ikke alle som kjører som gjøker, men jeg ser det ofte. Det er vel ikke no rart at politiet gjerne vil hindre så mange ungdommer som mulig fra å kjøre seg ihjel på veien, noe som er betydelig lettere i 90 enn i 50 km/t. Jeg vil nesten gå så langt som å si at det er viktigere enn å beslaglegge 2 gram hasj på en skole.

.. så hvorfor har 16 åringer mulighet til og ta 125-lappen, når du mener de ikke skulle hatt lov til og kjøre mer en 30km/t?

 

 

On-Topic, for en tulling, trur du har fordelene på din egen side her!

Lenke til kommentar

.. så hvorfor har 16 åringer mulighet til og ta 125-lappen, når du mener de ikke skulle hatt lov til og kjøre mer en 30km/t?

 

 

Så vidt jeg vet er det noe vanskeligere å ta 125-lappen enn å få mopedførerbevis. Da jeg fikk mopedførerbeviset besto det i noen kvelder teorikurs og to-tre timer hvor vi kjørte moped etter kurslederen som kjørte motorsykkel. Ikke spesielt vanskelig med andre ord. Opplæring til 125-lappen er mye mer omfattende siden det krever mer av sjåføren å kjøre en sånn sykkel. Dessuten er det sertifikat og ikke et kursbevis som mopedlappen er.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig med Megamann, men fy så mange tullinger der ute som kjører moped! :roll:

 

En her i nærområdet klarte faktisk å tryne på en moped i 80 km/t. Han gjorde ingenting galt, det var bare det at mopeden sammsynligvis ikke hadde bra nok styresystem til å kjøre i 80 km/t. Med andre ord, man skal ikke bare trimme i vei.

 

Og en ting til, som forferdelig mange glemmer:

Skal man få høyere toppfart på et kjøretøy, må man få bedre bremser samtidig! Det er så utrolig mange gauker som ikke gjør dette. Det irriterer meg, de er til stor fare for både seg selv og andre.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
det finnest nok grunner til at de bestemmer seg for å ta seg av mopeder som er trimmet. en moped er designet til maks 50 km/h og det betyr at hjulvidden, bremsene, girkassen osv ikke er designet for mer fart.

Du har iallfall null peiling på det du snakker om. De aller aller fleste scootere kjører minimum 80km uten plombene norge setter på. Mange klarer glatt 90, blant annet min Vespa Piaggo NRG MC3. Den er laget for å gå i 90 kilometer. Slik fart er bremser, girkasse og alt annet designet for.

 

Jeg kondulerer til trådstarter. Nok en offer av politets diktatur i Norge.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Jeg skal gå rundt og være et stort smil fra ende til annen hvis de i det hele tatt gidder å redusere forelegget, det ville nemlig overraske meg veldig. Det blir prinsippsak for de folkene :hmm:

Ja, eg skal sei meg enig i det. Klarer du å vri deg unna den bota, har du gjort en god dags arbeid :p Er ikkje heilt enkle å ha med og gjere..

Lenke til kommentar
Innkjørselen til din kamerat er ikke offentlig område.

 

Så det vil altså si at de ikke kan kreve å få "se" på moppen din om den er trimmet eller ei? :!:

Ikke uten ransakelsesordre nei.

 

:)

Så lenge det er skilter på den har de lov til å sjekke den uansett hvor den står, om den er innelåst i garasjen eller i skolegården

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...