Gå til innhold

3200 kroner fattigere...


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hææøåå !?!?

 

Kan politiet bare komme på skolen og sjekke syklene !?!

Sålenge du har en moped med kjennetegn (også kaldt skilt), og du befinner deg på offentlig området kan de gjøre omtrent hva de vil om de misstenker deg for trim eller hva det skulle være. De kan fort ringe falken så henter de mopeden din, for å så f.eks ta en skjekk på biltilsynet :)

Haha, der jeg bodde før, der fikk man beskjed om å møte på biltilsynet dagen etter ellerno.. Så da var det hjem å montere original, møte opp, få godkjent, kjøre hjem og montere trim.. Var en del som gjorde det.. :)

Lenke til kommentar
Da får jeg bare standardsvaret demmes, "nei vi har dessverre ikke ressurser til å skjekke opp dette pga. at være tjenestemenn er ute i skauen og jakter på folk som kjører 10 km/t for fort på motorveien."

Du forstår ikke at mopedtrim er ulovlig? Selv om prioriteringene dems er helt f00ked...

Lenke til kommentar
Da får jeg bare standardsvaret demmes, "nei vi har dessverre ikke ressurser til å skjekke opp dette pga. at være tjenestemenn er ute i skauen og jakter på folk som kjører 10 km/t for fort på motorveien."

Du forstår ikke at mopedtrim er ulovlig? Selv om prioriteringene dems er helt f00ked...

Hva er det du snakker om?

Jeg prater ikke om mopedtrim i det innlegget, men om alle kontrollene de har langs motorveiene osv!

Lenke til kommentar

Okay skjønner hvor du vil hen, men å bruke 150% av ressursene demmes til å ta mopedtrim, syns jeg er å ta i "litt". Skjønner godt at de vil ta folk med trim, er utrulig mange som trimmer og grisekjører og risikerer både seg selv, men ikke minst samfunnet for den sinnsyke kjøringa :(

Lenke til kommentar

det finnest nok grunner til at de bestemmer seg for å ta seg av mopeder som er trimmet. en moped er designet til maks 50 km/h og det betyr at hjulvidden, bremsene, girkassen osv ikke er designet for mer fart.

 

ungdom er landets fremtid. det ville ikke tatt seg bra ut om en god del av de drepte seg selv ved å kjøre mopeder som er blodtrimmet uten at modifikasjoner til ramme, bremser osv er prioritert av ungdommen.

 

Se selv på forskjellene på en lett motorsykkel og en moped. en moped er bare en sykkel med en motor på. en motorsykkel er designet til høyere farter osv og er derfor mer sikker å kjøre på.

Lenke til kommentar
en moped er designet til maks 50 km/h og det betyr at hjulvidden, bremsene, girkassen osv ikke er designet for mer fart.

Her må jeg si meg sterkt uenig.

Nyere mopeder går ofte i 80-90 km/t når de kommer ut ifra fabrikken idag.

Så og si alle mopeder idag har skivebrems, både forran og bak.

mopedene idag og for 20 år sida er ganske forskjellige med tanke på akkuratt dette. De gamle mopedene blir ofte trimma, men den såkladte "trimmingen" som flesteparten har er effektannlegg. I en moped som kommer til Norge er det fult av plomberinger i eksosen, så den får redusert ytelse, monterer man effektannlegg får man ca. like god ytelse som mopeden har slik den kommer ifra fabrikk.

 

ungdom er landets fremtid. det ville ikke tatt seg bra ut om en god del av de drepte seg selv ved å kjøre mopeder som er blodtrimmet uten at modifikasjoner til ramme, bremser osv er prioritert av ungdommen.

Men de fleste gamle mopeder går ikke i mer enn 60 , orginalt fra fabrikk, så de trengte man ikke å plombere (nedtrimme). Finns mange ungdommer som har gamle blodtrimmede mopeder uten bremser og hjul, noe som er farlig, det er jeg enig i.

 

Det som er problemet med denne "trimmingen" er at mopedister ikke har opplæring til å kjøre så fort. det er ikke at mopedene ikke er bygget for høyere fart enn 50, de fleste mopeder har bremser og ramme og hjul som passer med motoreffekten, som mange sier.

 

Se selv på forskjellene på en lett motorsykkel og en moped. en moped er bare en sykkel med en motor på. en motorsykkel er designet til høyere farter osv og er derfor mer sikker å kjøre på.

Ja, det er noen forskjeller på lettmotorsykkel og en moped, men det finns mange mange mange mopeder som er laget for å kjøre "fort".

 

er forskjell på en slik moped

suzuki_rmx_yellow_400.jpg kontra en eldre moped når det gjelder bremser. en ny RMX har f.eks bremser som fint klarer 90 km/t.

 

honda-camino-j2.jpg

Dette er kanskje den eneste mopeden du har sett, siden du vet at ingen er laget for hastigheter over 50. (btw, denne går i 60 orginalt)

Lenke til kommentar

som bjaa sier er mopeder som kommer ut fra fabrikken nå fullt utstyrt med alt som trengs for å kjøre etter fartsgrensene. rmx har jo rmx 80 ramme og noe av samme bremsene, å nå snakker jeg om crosser å det er sjuke saker. et annet eksempel kan jo være dt sykklene, akkurat samma sykkelen bare med anna motor. på supermotarder bruker mopeder og lettsykkler samma type ramme og stort sett alt annet, bare att motoren er bytta. så å si att dagens mopeder ikke er forvarlig å kjøre med i over 50 km/t er tull, men om føreren er det er en annen sak

Lenke til kommentar

Odden, sier du at denne ikket takler mer enn 50km/t? Du er så feilopplyst som du kan bli. Den har doble skivebremser foran. De fleste, om ikke alle nye mopeder har skivebrems foran, noen har fortsatt trommelbrems bak, men det er forbremsen som er den viktigste. Og de takler 90km/t+ helt fint.

 

Sorry for off-topic.

 

Opprettet en tråd for en stund siden her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=262715

Lenke til kommentar

Polisen stopper deg kun for å få inn noen kroner ekstra i den årlige politijulebordet, så de kan få seg en ekstra fetere ribbe på bordet. Noe så håpløst. Her klarer de ikke engang å ta tyver som stjeler malerier og bevokter ikke et viktig museum, men å fange trimmere. Det må man få unnagjort. Ja til Eu :p

Neida..

Lenke til kommentar

De kan avskilte og gi bot om den står i gården til en kamerat eller deg selv. Men de kan ikke ta deg for trim uten at du innrømmer det eller det er konstantert av statens vegvesen. De kan derimot sende deg RETT til kontroll, eller få moped\whatever hentet med falken og satt på Vegvesenet til de kan ta kontrollen (skjer jo sjelden)

 

EDIT: Rodwelt, det sier seg selv. De er greie med dere, og gir dere en advarsel. vær glad det bare er frontlysene de blinker med. Og ikke saftblandere og et forelegg på 1500,-

 

 

MEEEEEN, nå må vi slutte å gå off-topic :(

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

seriøst politiet er trasi. driver ikke med noe ulovlig jeg sia dem er trasi. Men jeg kjenner en taxi skjøfør fra bergen som hva og kjørte på natta, så kom det en drita full person kjøranes . Så han taxi mannen ringte til politiet så svarte dem. DETTE ER ET NØDNR RING NÅR DET ER NOE VIKTIGERE. :no: (det hadde vært litt arti viss den fulle personen hadde kjørt i noen, noen min seinere sånn at han kunne ringt da og sakt er dette viktig da. Så hadde politi mannen som svarte første gang fått sparken :D

Endret av jonathankrane
Lenke til kommentar
det finnest nok grunner til at de bestemmer seg for å ta seg av mopeder som er trimmet. en moped er designet til maks 50 km/h og det betyr at hjulvidden, bremsene, girkassen osv ikke er designet for mer fart.

 

Excuse moah? :p En moped er ikke designet til å gå i en maks fart av 50 km/t. Mopedene blir produsert i utlandet, og er ofte beregnet til å kunne kjøre i 90 km/t og vel så det. De er også designet slik at de skal kunne tåle å ha 2 personer på, uten at det skal gå ut over deres sikkerhet.

 

Men noe kan jeg være enig i. Det er faktisk også konstatert av forskere at bremsene ikke får full uttelling når det er 2 på moppen, fakta :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...