Gå til innhold

3200 kroner fattigere...


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Vare ute og kjørte i dag for å besøke noen venner. Reiste så tilbake, og i et kryss stod Politiet og stoppet meg. Jeg fikk da beskjed om at den veien jeg kjørte var det kun lovlig å kjøre den ene veien, mens den andre veien var kun tillatt for Buss/Taxi. Det var ingen god grunn til det, kun midlertidig, og det var ikke skiltet omkjøring....

 

Politimannen mente at hvis jeg ikke så de "7-8 skiltene" som stod langs veien jeg kjørte som informerte om dette, så burde jeg ikke hatt lappen. 3200 kroner fattigere. Jeg påstod hardnakket at jeg ikke hadde sett noen skilt, og jeg ble oppfordret til å kjøre og se etter skiltene. Dette gjorde jeg. Ikke et eneste skilt stod langs veien! Politiet jugde meg rett i ansiktet!

 

Tok biler av hele ruta jeg hadde kjørt og tegnet opp det hele med god forklaring, og har nå levert bildene på politistasjonen.... Lurer på hvordan det går :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vare ute og kjørte i dag for å besøke noen venner. Reiste så tilbake, og i et kryss stod Politiet og stoppet meg. Jeg fikk da beskjed om at den veien jeg kjørte var det kun lovlig å kjøre den ene veien, mens den andre veien var kun tillatt for Buss/Taxi. Det var ingen god grunn til det, kun midlertidig, og det var ikke skiltet omkjøring....

 

Politimannen mente at hvis jeg ikke så de "7-8 skiltene" som stod langs veien jeg kjørte som informerte om dette, så burde jeg ikke hatt lappen. 3200 kroner fattigere. Jeg påstod hardnakket at jeg ikke hadde sett noen skilt, og jeg ble oppfordret til å kjøre og se etter skiltene. Dette gjorde jeg. Ikke et eneste skilt stod langs veien! Politiet jugde meg rett i ansiktet!

 

Tok biler av hele ruta jeg hadde kjørt og tegnet opp det hele med god forklaring, og har nå levert bildene på politistasjonen.... Lurer på hvordan det går  :cry:

Samme skjedde med oss i Bergen, men vi kunne bare kjøre videre siden ingen skilt viste det fra det krysset vi kom ifra. Bra du var saklig mot politimannen ellers hadde ikke du kommet noe vei med saken din.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Politiet kan det å gjøre livet surt for andre gitt.

De tar slike lusne saker alvorlig, huff huff.

Til uka blir det razzia på skolen vår og garantert, 10-12 politifolk som leter etter skjult .. MOPEDTRIM! Kan de ikke heller ta alle de med stoff på skolen? Er mer narkotika enn trim på skolen vår hvertfall.

 

Prioriteringer, prioriteringer.

Lenke til kommentar
Politiet kan det å gjøre livet surt for andre gitt.

De tar slike lusne saker alvorlig, huff huff.

Til uka blir det razzia på skolen vår og garantert, 10-12 politifolk som leter etter skjult .. MOPEDTRIM! Kan de ikke heller ta alle de med stoff på skolen? Er mer narkotika enn trim på skolen vår hvertfall.

 

Prioriteringer, prioriteringer.

Vet politiet det..?

Du kan jo ringe dem å fortelle dem det..

Lenke til kommentar
Politiet kan det å gjøre livet surt for andre gitt.

De tar slike lusne saker alvorlig, huff huff.

Til uka blir det razzia på skolen vår og garantert, 10-12 politifolk som leter etter skjult .. MOPEDTRIM! Kan de ikke heller ta alle de med stoff på skolen? Er mer narkotika enn trim på skolen vår hvertfall.

 

Prioriteringer, prioriteringer.

Nå er det ikke barebare å ransake folk for stoff, det er faktisk ikke lov uten tillatelse.

 

DG: Så lenge historien din stemmer har du alle argumenter på din side. Håper det går bra. :)

Lenke til kommentar
Politiet kan det å gjøre livet surt for andre gitt.

De tar slike lusne saker alvorlig, huff huff.

Til uka blir det razzia på skolen vår og garantert, 10-12 politifolk som leter etter skjult .. MOPEDTRIM! Kan de ikke heller ta alle de med stoff på skolen? Er mer narkotika enn trim på skolen vår hvertfall.

 

Prioriteringer, prioriteringer.

Hææøåå !?!?

 

Kan politiet bare komme på skolen og sjekke syklene !?!

Lenke til kommentar
Hææøåå !?!?

 

Kan politiet bare komme på skolen og sjekke syklene !?!

Ja ?

 

Da jeg gikk på VGS og vi måtte da buss (2 mil til skolen) så sto mopedene parkert på rekke utfor en butikk.. Var ofte politiet stod der når man kom hjem igjen, og det var mange mopeder som ikke ble "henta" akkurat da..:)

Lenke til kommentar

Det er faen lame at politiet prioriterer slik som de gjør. Kan noen ganger begynne å lure på hvordan de tenker??? :hmm:

 

Ressurser my ass, okei kanskje de mangler noe da, men hadde de prioritert riktig hadde jallefall "mangelen" på ressurser minsket betraktlig.

 

Ganske så rart at de går etter ungdommer som kjører litt for fort på moppe. Ungdommene gjør jo bare noe som er nødvendig. For å kjøre i 45 km/t på vegen er jo direkte livsfarlig. Ikke med tanke på at det går for fort da såklart :p , men med tanke på alle forbikjøringer osv. Men men, kanskje purken innser en gang at de er helt hull i hue?! :ermm:

 

Takk for meg :w00t:

Lenke til kommentar

på skolen min da dem skulle sjekke mopedene stoppa dem bare nye mopeder skulle en tru.. en dura i veien med heva blodtrimma mt uten lys forran eller bak rett forran polisen, men kjørte dem etter? nei :p sikkert kaffepause akkurat da..

 

 

etter hva jeg kan forstå så har du egentlig ingenting å frykte, men kan bli mye stress å få klarhet i det.. alt skal jo ta 2 månder før det blir gjort noe med. men håper du slipper å betale boten da

Lenke til kommentar
Hææøåå !?!?

 

Kan politiet bare komme på skolen og sjekke syklene !?!

Sålenge du har en moped med kjennetegn (også kaldt skilt), og du befinner deg på offentlig området kan de gjøre omtrent hva de vil om de misstenker deg for trim eller hva det skulle være. De kan fort ringe falken så henter de mopeden din, for å så f.eks ta en skjekk på biltilsynet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...