Gå til innhold

K8T800 eller nForce3 250 ?

Vu-caN

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er usikker på hva jeg bør velge til min nye maskin jeg så raskt som mulig ønsker å bestille!

Bør jeg gå for K8T800 eller nForce3 250?

Begrunnelser er veldig velkomne og bortimot påbudt!

Linker til anbefalte hovedkort(Socket 939) av beste type er også ønsket!

:whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg ekspert på de to brikkene akurat, men jeg kan jo prøve.

K8T800 skal vistnokk være litt raskere en nForce3 ultra, mens nForce3 ultra skal være litt mer stabil en K8T800.

har desuten hørt at K8T800 skal ha ett lite problem med disk kontrolernen, blir det mye og gjøre så synker vistnokk ytelsen ganske mye.

hadde tatt nForce 3 ultra jeg, bare fordi jeg liker nvidea. Desuten tro jeg at det er flere s ata kontakter på nForce3 ultra kort (er ikke sikker).

håper det hjelper

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19107

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

Er klar over at det er litt for og litt mot på hver av dem, men synes også utvalget er litt dårlig. Har problemer med å finne en jeg har lyst på. Eneste jeg har funnet er et fra MSI fra komplett.no til ca 1300, men jeg har tidligere hatt trøbbel med MSI-hk så er usikker på om det er noe særlig å satse på.

Noen som har noe å anbefale? (som er bra og nesten verdt prisen)

Lenke til kommentar

Har selv et Gigabyte K8NSNXP -939 nForce 3 Ultra 250

Bundeln er med alt du kan tenke deg... 3 sata-kontakter, 8kanals lyd ++++

EDIT:

link til hovedkortet: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3276

Har UV rektive plugger (de fargede)

Være obs på at BIOS viser feil temp.... Er slok på alle korta... men håper på ny bios som fixer d...

Ellers er d et krute godt kort....

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
K8T800 er 1. generasjons HK for K8 mens nForce3 250 er 2. generasjon.

Skal du gå for via så er nok K8T800PRO(2. generasjon) et bedre valg enn K8T800.

kt800pro har vel heller ikke de hard-disk problemene vel.

Håper ihvertfall ikke det, for jeg har idag hentet et Abit AV8 på posten.

Lenke til kommentar

Har K8T800 selv og har ikke hatt noen problemer med disk eller noe annet. Eneste problem er at den mangler AGP/PCI lås. Mitt er forøvrig fra ASUS og gjør jobben sin bra.

Men skulle jeg kjøpt et nytt i dag ville jeg valgt et K8T800PRO da den løser problemene forbundet med overklokking.

Hmm mine anbefalinger går kanskje ikke på valget mellom VIA og NVIDIA men mellom K8T800 og K8T800PRO.

Mellom VIA og NVIDIA sine kort tror jeg ikke det er den veldig store forskjellen. Velg heller det kortet som tilfredstiller dine andre behov. Nettverk/Lydkort/Antall S-ATA/P-ATA inganger o.l

Lenke til kommentar

Jeg har Abit AV8 - K8T800PRO.

Funker veldig bra. Veldig bra til overklokking. Har AGP/PCI lock ja....

Følger med et program - uGuru - som funker fint til overklokking i Windows, oneclick liveupdate BIOS flashing og en oversikt over temperatur, vifter og volt.

Eneste problemet jeg har er at cpu temperatur blir feil etter en restart. Plutselig 20 grader mindre på cpu og onboard chip.

Må slå helt av og på igjen for at det skal vise riktig temp. Blir litt trøbbel med vifte kontrollen da....

Håper en BIOS oppdatering fikser dette.

Ellers er vel forskjellen mellom Nforce3 250GB og Via K8T800PRO liten. Eneste minuset til Via er harddiskytelsen. Der ser jeg av tester at min Raptor ikke yter like mye sammenlignet med de som bruker Nvidia.

Lenke til kommentar

SPURS, det oppsettet ditt er nesten identisk med det jeg kjøpte idag.

Gleder meg som en hund til å bygge det sammen.

Jeg ble litt overssket når jeg hentet hovedkortet. De hadde begynt å bundle inn den LCD-klokka som viser temperaturer, frekvenser mm.

Uten å øke prisen. Tøfft.

Hvor mye klarer du å overklokke?

Hvilke bios-verdier har du stilt inn?

Lenke til kommentar

Jeg ble litt overssket når jeg hentet hovedkortet. De hadde begynt å bundle inn den LCD-klokka som viser temperaturer, frekvenser mm.

Jeg fikk ikke uGuru klokka... :no:

Siden jeg har Corsair PC3200XL brikker, klarer jeg ikke å klokke noe særlig.

Sjekk denne testen.

Klarer max 210mhz FSB. Det vil si fra 2200 til 2310mhz på cpu. Da er systemet stabilt. Kjører da 2-2-2-5 på ram'en. Klarte nesten stabilt system ved 220mhz FSB ved 2,5-3-3-7. Idiotisk å slakke på timingsene på så dyre brikker. Litt av poenget er å kjøre 2-2-2-5. Derfor kjører jeg nå 210/66/33 (AGP/PCI fixed)

Når det gjelder bios har jeg kun stilt på DDRV og Vcore. Har for liten peiling ennå til å stille inn noe mer. Måtte øke DDRV til 2.8 for å kjøre over 210mhz FSB, og Vcore til 1.60/1.65. Nå kjører jeg DDRV-2.7, og Vcore-1.55.

Hvilke rambrikker har du?

Lenke til kommentar

Sjekk denne testen.

Klarer max 210mhz FSB. Det vil si fra 2200 til 2310mhz på cpu. Da er systemet stabilt. Kjører da 2-2-2-5 på ram'en. Klarte nesten stabilt system ved 220mhz FSB ved 2,5-3-3-7. Idiotisk å slakke på timingsene på så dyre brikker. Litt av poenget er å kjøre 2-2-2-5. Derfor kjører jeg nå 210/66/33 (AGP/PCI fixed)

Når det gjelder bios har jeg kun stilt på DDRV og Vcore. Har for liten peiling ennå til å stille inn noe mer. Måtte øke DDRV til 2.8 for å kjøre over 210mhz FSB, og Vcore til 1.60/1.65. Nå kjører jeg DDRV-2.7, og Vcore-1.55.

2-2-2-5 ? Jeg mener å ha lest flere steder, bl.a anandtech, at du får bedre ytelse med 2-2-2-10.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte OCZ 3700 EB-serien. 2x512 MB.

Etter å ha lest litt fant jeg at disse var noe av de beste for formålet.

jeg kan bekrefte en del problemer med ide kontrolleren på via kt800 men ang. nettverkskontroller så er det en 3com kontroller og ikke realtek som en her påstod, asus bruker marvell på sitt kt800 kort.

ellers så er kt800 også meget kresen på minne.

Jeg ville gått for nforce3 250 nå.

Jeg har et abit kv8-max3.

Lenke til kommentar

Sjekk denne testen.

Det fine med nForce3 250 er vel at du kan overklokke FSB uten å øke clock speeden på minnet slik at du kan forsatt kjøre minnet ditt på 200Mhz selv om du har øka FSB fra 200 til 233 feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...