miCro Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg har en del filmer tatt opp med mitt Canon S60 kamera som jeg gjerne skulle ha redigert sammen for å få en litt lengre film fordi kameraet bare tar opp 30sek snutter. Disse filmene er .avi filer. Problemet oppstår etter jeg har startet et nytt prosjekt og skal overføre de filene jeg vil redigere, for når jeg prøver å importere de får jeg følgende beskjed: "unsupported compression in file" selv når .avi står under listen på filmformater programmet støtter. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) AVI er ikke noe enhetlig format. Det kan være komprimert med mange forskjellige kodeker, og du mangler åpenbart den som er brukt i kameraet, som så vidt jeg vet er M-JPEG. Endret 25. august 2004 av Rocambole2 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Ok, så jeg må komprimere filmene i et annet kodek(?) før jeg kan bruke de i Premiere? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Sjekket om Windows Movie Maker er i stand til å forstå AVI-filen din, en nødløsning kunne ellers vært å konvertere via WMM. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 WMM forstod filen, men halverte størrelsen på den og kvaliteten ble 1/10 av hva den orginalt var, pluss det vil da laang tid å gjøre det med alle filmklippene mine.. Er det ingen bedre måte å gjøre det på Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Joda. Fins mange måter. Ta en titt på http://virtualdub.sf.net .. Eller kanskje på MEncoder som kommer med MPlayer, http://mplayerhq.hu Lenke til kommentar
miCro Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Jeg har nå lastet ned VirtualDub, now what? Hvordan skal jeg gå frem for å lagre filmen i et format adobe premiere kan takle, uten å minske oppløsningen eller kvaliteten? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 WMM forstod filen, men halverte størrelsen på den og kvaliteten ble 1/10 av hva den orginalt var, I så fall har du neppe lagret den som DV-AVI i WMM, men som et av de mange WMV-alternativene. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Uansett vil det ta lang tid med wmm for det er snakk om mange filmer. Er det ikke noen måte å få disse Motion JPEG filene til å fungere i premiere uten å måtte gjøre noe med de først? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Du kan jo prøve å finne, laste ned og installere M-JPEG-kodeken. WMM laster ned kodeker den trenger etter behov, men sannsynligvis blir de ikke installert på PC'en slik at andre programmer, som Premiere, kan bruke dem. Kodeken burde vel fulgt med CD-en som jeg går ut fra fulgte med kameraet. Denne kodeken er dessverre ikke gratis, men pleier å koste noen dollar. Endret 26. august 2004 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå