fudun Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 www.lameducks.no/v4 Hei, tar gjerne kommentarer så langt. Begynte på ny design her i dag. Har egentlig ikke gjort så mye mer enn å lage validerbar XHTML/CSS som ser lik ut i alle browsere (ser ihvertfall likt ut i Opera, Firefox og IE hos meg.). Tab'ene skal få et litt annet utseende, og det skal komme en hovedmeny et eller annet sted i header, tenkte jeg. Bredden må også ned 4px for at man ikke skal få vertikal scrollbar i IE... Akkurat nå er header satt til random (F5 for å bytte) blant endel bilder jeg har knipsa. Det er meninga det skal være en flammeheader der, med den svarte tversoverstripa og logoen. Begynte nettopp på flammeheaderen, men jeg er ikke fornøyd med resultatet ennå. De headerene som er der nå, hadde nok gjort seg best uten noe stripe eller logo i det hele tatt. Hvor synes dere logoen skal stå? Har heller ikke helt klart å bestemme meg for hovedmeny. En av headerbildene har et par symboler på seg som et eksempel. Som sagt, bare kom med kommentarer.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Det første jeg reagerer på er den enorme bredden og rutenettbakgrunnen, og det faktum at siden er klint oppe i venstre hjørne (i Opera iallefall). Dette er noe du definitivt burde fikse på. Den knallgule headeren (sikkert den du refererer til som "flammeheaderen") MÅ BORT! Altfor gul for denne siden. Ville heller gått for f.eks. en av svart-hvitt-headerne, som passet mye bedre. Er noen rare glipper og utstikkende linjer her og der, kanskje du burde ta en titt på det også. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hm, det var kult. Helt til jeg trykte F5 og fikk fram den knæsj grønne headeren, som ødela alt. Men du skal jo endre header, så jeg orker ikke ta opp dette. Det blir fort kjedelig. Veldig fort. Grått og svart gjør seg dårlig, og hele siden blir veldig dyster. Få inn litt mer rødt, som jeg ser du har brukt, men gjerne en litt mørkere versjon. FJERN det rutenettet i bakgrunnen. Det var skikkelig stygt, og skjærte med alt annet. Menyen ser litt skjev ut i FireFox 0.9.3. Den ligger 2px under headerbildet, og borderer som er under ligger 1px under, slik at borderen ser ut som den er 2px helt til menyen slutter. Fiks det. XHTML og CSS trenger ikke å skjære så voldsomt i rødt. Ta det enten i mørkere rødt eller grått. Ellers er det ikke så mye si. Alt i alt er siden kjedelig, og den skriker etter detaljer. Forresten, er det Tromsøbandet Lame Ducks siden er laget for? Kjenner han som har laga CD-covrene deres. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 De er ikke fra Tromsø, men har gitt ut platene på Fucking North Pole.... Regner med at du snakker om JSO, som laga første album og EP. Det er minst 3 flammeheadere... trykk noen ganger og se, det er j... mange forskjellige, men jeg er ikke fornøyd med noen av de som er der. Detaljer kommer, det samme gjør farger. Akkurat nå har jeg bare latt ting være svart og grått. Sida kommer til å være mørk, sannsynligvis med noe gult, orange, svart, grått og hvitt, tenker jeg. At linker er knall rødt nå, skal fikses når jeg først har blitt enig med meg selv om hvilke farger som skal brukes. Rutenettet er jeg dønn enig i... det passer ikke med sida i det hele tatt. Hva synes dere passer i bakgrunnen. Gjør det noe at sida er 996px bred? Det er jo perfekt bredde for xga, og det er svært få som kjører lavere oppløsning enn det nå om dagen... De menneskene driter jeg faktisk i. De får skaffe seg en ny skjerm, evt. briller. Selv synes jeg det er irriterende at de fleste sider ikke er mer en 800 px eller noe brede. Har sliti litt med å få menyen til å se grei ut i alle browsere, noen som ser hva som er feil? Det ser stort sett greit ut hos meg. Sleng gjerne med en screengrab og hvis hva som blir feil. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Purify: Hvilken header synes du faktisk var bra? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Og til alle sammen... drit i farger, men kom gjerne med forslag. Det er snakk om ska punk, så det er mørkt og skittent som gjelder. Egentlig skal jeg prøve å trykke inn noen skaruter et sted også (sjakkmønster). Lenke til kommentar
Purify Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Purify: Hvilken header synes du faktisk var bra? Øyet. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Purify: Hvilken header synes du faktisk var bra? Øyet. Ok... den er nok totalt uaktuelt å bruke på den sida. Men jeg er ganske fornøyd med det bildet. Et av de første jeg tok med kameraet mitt. Her er en ganske photoshoppa versjon av hele bildet: Lenke til kommentar
fudun Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Har fortsatt litt nå, og tar gjerne et par kommentarer til før jeg begynner å kode for godt http://www.lameducks.no/v6/ Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 I footeren virker det som om bakgrunnen kommer to ganger. Den "begynner på nytt" nederst. Det kan se ut som om bakgrunnen ikke er like høy som feltet den er ment å dekke. Jeg likte ikke teksten i footer. Jeg synes den burde være et hakk mindre enn resten av teksten på siden, og kanskje i noe blekere farge for at den ikke skal skille seg så mye ut at den blir et blikkfang. Det kan også være greit å slenge på et "ordentlig" copyrighttegn, ©. Videre må jeg bare påpeke at jeg synes det er merkelig at du har laget en tableløs og fin layout for så å sette selve innholdet i en table. Hvorfor har du gjort det? Vet ikke om den mørkegrå bakgrunnsfargen passer så bra med resten av siden, men jeg må beklage og si at jeg ikke har noe forslag til en bedre sånn på sparket. Håper du har prøvd andre farger før du satte den fargen, for det burde man absolutt gjøre, og jeg snakker av egen erfaring. Bakgrunnsfargen påvirker ofte resultatet mer enn mange tror, og bør ikke være tilfeldig. Det kan lønne seg mye å eksperimentere litt her, og det er som regel en veldig enkel affære å skifte bakgrunnsfarge. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Personlig synes jeg det blir forstyrrende med to menyer. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 I footeren virker det som om bakgrunnen kommer to ganger. Den "begynner på nytt" nederst. Det kan se ut som om bakgrunnen ikke er like høy som feltet den er ment å dekke. Jeg likte ikke teksten i footer. Jeg synes den burde være et hakk mindre enn resten av teksten på siden, og kanskje i noe blekere farge for at den ikke skal skille seg så mye ut at den blir et blikkfang. Det kan også være greit å slenge på et "ordentlig" copyrighttegn, ©. Videre må jeg bare påpeke at jeg synes det er merkelig at du har laget en tableløs og fin layout for så å sette selve innholdet i en table. Hvorfor har du gjort det? Vet ikke om den mørkegrå bakgrunnsfargen passer så bra med resten av siden, men jeg må beklage og si at jeg ikke har noe forslag til en bedre sånn på sparket. Håper du har prøvd andre farger før du satte den fargen, for det burde man absolutt gjøre, og jeg snakker av egen erfaring. Bakgrunnsfargen påvirker ofte resultatet mer enn mange tror, og bør ikke være tilfeldig. Det kan lønne seg mye å eksperimentere litt her, og det er som regel en veldig enkel affære å skifte bakgrunnsfarge. Hei Mikka, vi er ganske enig på de fleste punkter der. Både header og footer skal lages på nytt til den ferdige versjonen. Helt riktig. Det er samme bilde som går igjen nederst, riktignok flippa.. Grunnen til at teksten ligger i tabell, er at det er en php include av lorem ipsum i to kolonnner. hva som virkelig kommer inni der skal nok legges i div tags det også. Bakgrunnen er drit kjedelig. Prøvde meg på en fullskjermsversjon av sida også, men med denne headeren egner det seg best i fast ramme. Tenke jeg skulle legge en gradient i bakgrunnen, men vet ikke om jeg kan bruke noen farger der. Kanskje jeg legger logoen som vannmerke eller noe istedet. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Personlig synes jeg det blir forstyrrende med to menyer. Jepp, men den forrige versjonen begynner å få så mange menyvalg at det er vanskelig å finne fram. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Personlig synes jeg det blir forstyrrende med to menyer. Hvor er den andre? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Hovedmenyen er der bare som et bilde nå. Har tenkt litt på måter å gjøre den mer forståelig, f.eks en slags bullet/pil som viser hvilken meny som er aktiv/hover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå