bNtX Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hva kan være gale? må jeg installere noen drivere? for når jeg plasserer en cd i cdrommen, da skjer det ikke noe, bare at pcen låser seg når jeg trykker på my computer og er ikke låst lenger når jeg tar bort my computer med Windows Task Manager. og når jeg har brenner koblet i pc, da finner ikke pcen min noen av delene, begge deler er Plextor. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) skjekk om alt av master og slave er satt riktig. master= yterst på kabel slave =midten jumper: : = tomme pinner | = jumper master: ::| slave :|: skjekk cd-rom for sikkerhets skyld. har vært slik på alle cd-romer jeg har tatt på. Endret 25. august 2004 av Natrium Lenke til kommentar
bNtX Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 hmm på cd/dvd-rommen er jumperen slik: ::::| og på brenner :::| hva skal hver av dem være`??? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Er det Plextor så kan du se på diagram på CD/Brenneren, der står det hvor jumperne skal stå for å være master/slave. Sett den midt på kabelen som Slave og den på enden som Master. Brenneren bør stå som Master. Finner du ikke noe diagrammet så kan du sjekke din modell på plextor sine sider. Bruk Google, har ikke adressen i hodet. plextor.de? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) hm, det er vel en egen jumper instilling som gjør at den selv merker hva den er, sånn har iallefall jeg på begge hdd'er og optiske enheter... (hos meg er det bare å fjerne jumperen fullstendig) Endret 26. august 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 skal være en beskrivelse en eller annen plass på cd/dvd-rom hva som er master/slave uansett merke. ta de ut å sjekk hvis du ikke kommer til å ser. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 beskrivelsen står som oftes over kontaktene, men også på klistre merke. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Plextor = herk (snakker av erfaring) Men det har vel kanskje ikke noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Jeg har ingenting annet en kjempegode erfaringer med Plextor edit: leif Endret 26. august 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
bNtX Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 jeg visste dette, men en stund siden jeg kom på det 5min etter jeg posta og spurte om hva jumper var:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå