Gå til innhold

WD Raptor 36,7GB bråkete?

eXZire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Barsk knirking.. niiiice..

Tror ikke jeg vil få noe mer ut av noen beskrivelser av lyden, men ok, siste spørsmål: Er det verdt det? Er det verdt penga og støyen, for å få den lille extra performancen?? 

hvis du vil at windows skal boote opp på 2-5 sekunder mindre, og at programmer starter 2-5 sekunder mindre så.. personlig : neeh.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er verdt det så jeg har pensjonert min Raptor og erstattet den med en Seagate Sata 200GB disk. Benchmarks sier at Seagate disken er litt tregere, men jeg merker ikke den store forskjellen.

I min støysvake PC med passivt power og vannkjøling blir det aldri noen raptor tror jeg, i alle fall ikke så lenge jeg mener å høre mer "støy" fra den enn Seagate diskene. Synes bestemt jeg hører litt hyling fra den, omtrent fra en vifte som går på litt turtall. Jeg har en 15 gig WD disk fra 1999, den bråker bittelitt mer men det er litt av samme lyden. Uansett ikke frykelig mye å snakke om hvis du har 3 vifter i PC'n. Vifta på Radeon 9700 kortene pleier å være værre synes jeg.

Jeg er ferdig med den lille Raptor'n fordi jeg synes den ble for støyende og ytelses forspranget for lite. Har tro på Raptor 74 og en satakontroller med Command Queing.

Edit: slettet litt GPP rett etter at jeg la ut innegget.

Endret av larskrru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...