eXZire Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Lest en god del her om WD Raptor (S-ATA..), som visstnok skal være ganske bråkete... hvor bråkete er det egentlig? Skal snart kjøpe ny pc, lurer bare på om raptoren bråker for mye... Er det VELDIG høyt å irriterende? Bruttern sier at det WROM'er og SURR'er en god del, uten at det forteller meg veeeldig mye Ingen som har et lydopptak eller noe? Edit: Leif Endret 25. august 2004 av eXZire Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Er vel mest vibrasjonsstøy, så gummioppheng/fester anbefales. Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Har 70Gb versjonen av raptor disken og den er overraskende stille. har hørt at 36gb versjonen bråker mer ja.. vil anbefale deg 70gb versjonen.. absolutt verd pengene!! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Har 36 GB versjonen, og jeg syns ikke Raptoren overskrider de to andre harddiskene jeg har brukt som Operativsystems disker (Samsung 80 GB og WD 40 GB).. Det er dog noe vibrasjonsstøy ved oppstarten av Windows her hos meg, men ikke noe jeg gidder å irritere meg over.. som noen nevnte kan man jo kjøpe gummioppheng eller noe for å få det bort... Kjøp en Raptor.. 36 GB holder.. men har du masse penger så gå for 74 GB versjonen, den skal yte litt mer.. Endret 25. august 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Har 36 GB versjonen, og jeg syns ikke Raptoren overskrider andre harddisker angående lyd/støy.. Enig, har også 36 GB versjonen. Den er satt i et vibrasjonsisolerende oppheng sammen med en 160 GB Maxtor disk, og som resultat hører jeg den nesten aldri. Edit: La til en link Endret 25. august 2004 av IIIvolt Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Har 36 GB versjonen, og jeg syns ikke Raptoren overskrider andre harddisker angående lyd/støy.. Enig, har også 36 GB versjonen. Den er satt i et vibrasjonsisolerende drevoppheng sammen med en 160 GB Maxtor disk, og som resultat hører jeg den nesten aldri. Samme erfaringer her. Har 2 stk. 36.7gb raptorer i raid-0 som systemdisk(er), og benytter meg av zalmans vibrasjonsisolerende/passivt-kjølende oppheng på begge diskene. Nå er både den lille støyen som var og eventuell varme minimal. Absolutt anbefalt, da en slik disk med opphenget jeg snakker om fortsatt plasserer seg GODT under 74gb-versjonen. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Ah, godt å vite.. da blir det 36,7GB Raptor på meg Thanx guys By the way edit: Caliber, en av disse du har? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM2HC1 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM2HC2 Hva er egentlig forskjellen? Endret 25. august 2004 av eXZire Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 74 GB-versjonen yter en del bedre, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 74 GB-versjonen yter en del bedre, bare så det er sagt. Så koster den 750kr mer da.. jeg har da overlevd med P-ATA 33 eller noe slikt til nå, da tror jeg det holder i massevis med SATA 36,7 raptoren, blir jo sykt hopp i performance uansett, gidder ikke betale 750kr mer bare for 1sec mindre windows-startup Tviler sterkt på at 74GB'en virkelig kan ha så sinnsykt mye å si i praksis.. (Correct me if I'm wrong ) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Joda, den koster mer. Skulle jo bare mangle, den er jo dobbelt så stor også. test av bl.a. begge Raptorene Endret 25. august 2004 av Rikky Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Hum.. nice tester.. Ser jo ut som om det er sant det du sier, men jeg tror jeg holder meg til 36,7'en jeg, tror den er rask nok, for mitt bruk Tross alt, 750kr er også penger Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Ah, godt å vite.. da blir det 36,7GB Raptor på meg Thanx guys By the way edit: Caliber, en av disse du har? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM2HC1 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM2HC2 Hva er egentlig forskjellen? Den øverste der, som etter min mening burde være best av de to siden den har kobber-ramme. Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Mener å ha lest at R74 har flytende kulelager noe som skal minske støy en del. Jeg hever ikke et øyenbryn av lyden.. Det er ikke snakk om noen flymotor. Husk at harddiskstøy er bare barnematen i forhold til hva dårlige vifter støyer... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 har to 36gb raptorer i raid0 som kjører operativsystem/div. her og (knitre-knitre-knitre ).. som jeg personlig synes er en penere lyd enn den mine to WDC 80gb disker lager (bzzzzzzzzzzzzzzz) Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Mener å ha lest at R74 har flytende kulelager noe som skal minske støy en del. Jeg hever ikke et øyenbryn av lyden.. Det er ikke snakk om noen flymotor. Husk at harddiskstøy er bare barnematen i forhold til hva dårlige vifter støyer... 74,3 har FBS, det har ikke 36,7gb`en. ( til dere som allerede har gjettet det: ja det står for Fluid Bearing System) Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 har to 36gb raptorer i raid0 som kjører operativsystem/div. her og (knitre-knitre-knitre ).. som jeg personlig synes er en penere lyd enn den mine to WDC 80gb disker lager (bzzzzzzzzzzzzzzz) Knitring? Hvordan da? Sitter nå på en pc som er enda eldre, med VELDIG knitrete harddisk, knitrer når jeg går inn på en side, knitrer når den loader ting generelt.. er det veldig fæl knitring? Har alle denne knitringen? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) har to 36gb raptorer i raid0 som kjører operativsystem/div. her og (knitre-knitre-knitre ).. som jeg personlig synes er en penere lyd enn den mine to WDC 80gb disker lager (bzzzzzzzzzzzzzzz) Knitring? Hvordan da? Sitter nå på en pc som er enda eldre, med VELDIG knitrete harddisk, knitrer når jeg går inn på en side, knitrer når den loader ting generelt.. er det veldig fæl knitring? Har alle denne knitringen? ikke her edtit: men hadde på den forrige PC'en min, en Pentium med 200Mhz og 3GB HDD eller noe... Endret 26. august 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 ...og du har 36,7 gb raptor? Hva med dere andre raptor-folk? Finns det knitring? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Ja, det knitrer definitivt i min 74. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Ja, det knitrer definitivt i min 74. Men det høres jo bare barskt ut, den har en rå knitring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå