anderlin Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Jeg har et lite regnskapsprogram som leser/skriver til en liten fil lokalt på maskinen. Hvordan kan jeg enklest mulig få programmet til å bruke en fil på min Gentoo-server (med Apache, PHP og SSH) istedet? (da kunne jeg oppdatert regnskapet mitt fra forskjellige maskiner) Kan ingenting om Java og nettverk, så jeg er takknemlig for stikkord som kan lede meg i riktig retning! Sikkerhet og hastighet er ikke så veldig viktig. Endret 25. august 2004 av anderlin Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Tror at opprettelsen av en ServerSocket kan fikse det. ServerSocketen er oppe å går hele tiden. Den holder kontakt med filen. Du kan lage en enkel GUI som kobler seg opp mot Server vha av en IP og port. Når du har oppnådd kontakt, så sender Serveren innholdet over til GUI'en (klienten). Oppdater innholdet - lagre - send innhooldet tilbake. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Tusen takk! Det var akkurat hva jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå