Jio Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg tenkte at litt mer ram ville gjøre seg, men det var ikke hovedkortet helt enig i. Hovedkortet er et ASUS A7V266. Rambrikkene er Apacer PC2100 256mb. Begge virker så lenge de står i slot 1, men der kan de ikke stå samtidig. (Eneste forskjell på minnebrikkene er at den nye er single sided, altså minnechiper på en side, mens den gamle er double sided). Noen som har noen gode forslag? Har prøvd å endre på det meste i bios som har med ram å gjøre, men dette skulle vel egentlig gå automatisk? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 kan ha noe med dual chanel å gjøre Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Prøv å sett dem i forskjellige sokler, f.eks i DIMM 1 og 2 (single channel) eller DIMM 1 og tre (dual channel), eller kanskje DIMM 2 og 3 (dual channel). Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 kan ha noe med dual chanel å gjøre Hmm, nei. Er vel ikke noe dualchannel på det kortet Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 kan ha noe med dual chanel å gjøre Hmm, nei. Er vel ikke noe dualchannel på det kortet ser ikke sånn ut nei. det var bare det første som slo meg http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V266&langs=09 Lenke til kommentar
Jio Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Ikke noe dual channel her nei (gamle greier)... Har prøvd å sette brikkene i både DIMM 1 og 2, DIMM 1 og 3, og DIMM 2 og 3. Når jeg setter dem i DIMM 2 og 3 finner ikke bios noen brikker, ellers finner den kun en brikke. Det virker som at DIMM 2 og 3 ikke virker, kan det være noen luguber måte man skal aktivere dem på? Kan ikke skjønne det etter å ha lest manualen. Der står det stort sett at det skal være bare å plugge i...MEN... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Har du prøvd å resette BIOS?? Kan være noen IRQ verdier som må stilles tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå