Gå til innhold

hvordan fjerne quartepixel fra avi-fil?


Lab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

de kan ikke fjernes!

Eneste du kan gjøre er å "rencode" (rekode???) hele videoen...

 

forklar ka en quarterpixell er så kan jeg kanskje hjelpe deg, tror jeg vett kossen eg fikse det men er ikke helst sikker på om det er det, bare forklar meg

ok her er en ganske bra forklaring på hva Q-Pel er .

Hvis du har en måte å fjerne det på er jeg ytterst interresert i å høre ditt forslag...

 

 

Quarter Pel:

As explained in the "B-frames" summary, data is reduced when the difference between two frames (prediction error) is transmitted instead of the entire image being sent. The difference in a successive frames composition is generally computed on a macroblock-by-macroblock basis (16x16 pels) or on a block by block basis (8x8 pels). For example, a part of an image located in a block at grid location (1,1) may move to grid location (1,2) in the next frame. As you may realize an image in one block will likely need more accuracy than just the ability to move on a limited block by block basis with an accuracy that is limited to an integer pixel unit (1,1). DivX has increased the previous accuracy of using a half pel (1.5, 1.5) to include the ability of using "Quarter Pel" (1.25, 1.75) accuracy with the Codec release. Quarter Pel performs a specific filtering on each block to produce a virtual block that should represent how the original block should appear if it is moved a 1/4 of a pixel unit.

Endret av Bro2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...