Gå til innhold

Hvilket skjermkort??

ThaJaCkal

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite dilemma.

Jeg skal til å bestille maskin ifra USA, men har ikke skjermkort å sette inni. Dette er en Dual AMD MP 1800+, så jeg vil ha et skjermkor som ikke er noe hinder. Jeg Spiller MYE! og legger vekt på kjapp grafikk, spiller CS, Quake 3, Starcraft.

Håper på kjappe svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha det "råeste" skjermkortet er vel GeForce3 Titanum 500 kortet å gå for. På websjappene står det vanligvis Ti500.. det er bare en forkortelse. GF3Ti500 skal nok bli KONGE!

Asus, Hercules, Gainward osv. har disse kortene. Generelt anbefaler jeg ingen å kjøpe Creative skjermkort. Jeg hadde i hvert fall holdt meg langt unna Creative hvis jeg hadde kjøpt GeForce3!! Har selv et Creative GeForce2 GTS. Umulig å ta av original-kjøleren fordi de ikke har brukt festehullene rundt kjernen til å feste drittkjøleren, men termisk lim.

ATi Radeon 8500 er vel også et godt valg. Men for meg ser det ut som du skal ha det "råeste av det råeste". Da er vel GF3Ti500 valget.. Men ATi kortet har mye bedre bildekvalitet, veldig god pris - men dog færre FPS i spill.. men de er det vel nok av?! FPS'ene altså? Jeg hadde nok kjøpt ATi Radeon 8500.. Forresten støtter kjernen i 8500 DX8.1!

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-11-07 11:56 ]

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst på markedets beste kort,så må jeg si at for nå så er det geforce 3 TI500,men eneste grunnen til at ATI ikke har nådd toppen enda er driverne. Man kan se på det slik at geforce er best,men Ati 8500 kan bli mye bedere hvis ATI bruker litt tid til å ansette ordentlige folk som kan fikse drv.I tillegg så er Ati8500 en GOOD del biligere,enn sin motstander!! Ati kortet til og med disse drv. har greid å slå geforce 3 ti500 i noen av testene!!!!

Se Linken jeg har lagt in!

http://www4.tomshardware.com/graphic/01q4/...1016/index.html

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Hercules eller Gainward sitt Geforce3 titanium500 kort. Gainward produserer forøvrig Hercules sine kort. Begge kan klokkes godt dersom du føler for det.

Når det gjelder Radeon8500 så er det bedre på papiret ja, men hva pokker hjelper det? De skal få bedre drivere sies det(fra ATI selv) og de får sikkert bedre, men vil de får GODE drivere? neppe. At ATI skal gi ut bedre drivere er ingen nyhet fra den kanten. ATI har alltid tent godt med penger, men radeon8500 er ikke første kort fra ATI som lider under dårlige drivere. ATI har hatt det problemet lenge. Det kan jo være at de faktisk får gitt ut skikkelige drivere denne gangen, men å satse på det er som å spille russisk rullett med 7 kuler i revolveren.

Lenke til kommentar

Nå skal det jo sies at ved lanseringa var vel ikke GeForce3 driverne så kjempe mye bedre .... ble blandt annet slått av GF2 Ultra i Unreal Tournament og Serious Sam.

Radeon 8500 har ikke vært ute i mange ukene, så det skulle bare mangle at de har problemer nå.

Men, som sagt, ATi er vel ikke de som er best kjent for topp kvalitet på driverne, så man tar en sjanse ved å kjøpe det... Har du penga, og ikke lyst til å ta den sjansen, velger du Ti500 ... da får du et raskt kort med gode drivere.

[ Denne Melding var redigert av: Stage på 2001-11-12 12:35 ]

Lenke til kommentar

Hvis pris ikke er viktig (noe jeg går ut fra at det ikke er i et dual Athlon XP system) bør du absolutt gå for Gainward AGP GeForce3 Ti/550XP. Dette er TI500 chippen med RAM klokket av Gainward. Den har TV-ut, DVI og full S-Video og Composite VIVO. Hvis ikke dette holder, må du over på arbeidsstasjonskort, og de er dobbelt så dyre brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...