Loomy Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Mekkerpå en gjestebok, og jeg lurer på hvordn jeg kan sette en grense for hvor langt et ord kan være. Slik det er nå kan liksom noen skrive et ord på tusen bokstaver og dermed føkke opp layouten fullstendig Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Sett fast vidde på div'en eller hva du bruker, så vil kanskje ordet forsette på neste linje..? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Nah.. div'en har fast bredde den, men ordet fortsetter til venstre. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Kanskje noe sånt?: <script language="JavaScript" type="text/javascript"> function clearTextField() { if (document.dinForm.m.value.indexOf("Max") != -1) { document.dinForm.m.value=""; } } </script> Endret 25. august 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 JS er uaktuelt Må ha noe som funker for alle. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Test hvor mange bokstaver du kan skrive før layouten blir "føkka" opp, også tester du strengen som er skrevte inn med php, og legger inn et mellomrom etter antall bokastaver vha php. Gjør dette før du legger det inn i en database. f.eks. setter inn et mellom etter 100 bokstaver, dersom det ikke er et mellomrom imellom bokstavene. EDIT: Sjekk funksjonene str_word_count, strlen og evt. count_chars /kakkle Endret 25. august 2004 av kakkle Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) hva med å bruke strlen-funksjonen? http://no.php.net/manual/en/function.strlen.php eks: <?php $variabel = $_POST['melding']; if (strlen($variabel)>100){ echo "meldingen din er for lang."; } else { //det du vil skal skje når meldingen ikke er for lang.. } ?> Endret 25. august 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Kanskje du kan bruke funksjonen wordwrap()? Hvis ikke er mitt forslag å splitte opp alle ordene basert på whitespace for deretter å gå gjennom arrayen og splitte opp ord som er lengre enn et viss antall tegn. På nuffe.net sin gjestebok har jeg brukt det jeg selv kalle "usynlig skille", altså jeg legger et mellomrom på 1px mellom to bokstaver i et ord som er for langt. Da vil ordet bli brekt av div's og liknede. Om det ikke blir brekt, vil skille være så godt som usynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå