heisand Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hvordan kan man lage sin egen intro i samme stil som Fox sin?? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg har laget min egen intro. Ikke fullt så proff, men... jeg brukte Adobe Photoshop, Adobe Premiere og Adobe After Effects. After Effects kan være litt vanskelig å komme i gang med, men når du har skjønt prinsippet, går det som en lek. Men disse tre programmene er dyre da. Kanskje noen har forslag på mindre proffe programmer som kan gjøre noe av det samme? After Effects er kanskje litt overkill til slike ting. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Kan jeg få se introen..? Endret 26. august 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Den er litt mange megabytes til å legge ut på nettet. Og selv om jeg fikk komprimert den, vet jeg ikke helt hvor jeg skulle lagt den. For å beskrive, det er en plakat som kommer fra "intet", akkurat som om det var ett papirark så tynt at man ikke så det når det sto med ene siden mot deg (den skarpe siden på en måte), og snur seg slik at det etterhvert fyller skjermen. Samtidig går en lens flare oppover "arket". Alt lages med algoritmer som gjør at bevegelsene er myke, og starter og slutter mykt... hvis du skjønner. Vanskelig å forklare. Lagde plakaten, med filmlys og logo i Photoshop. Hentet den inn i After Effects og brukte 3D effekt for å snu det 90 grader. La også på en lens flare der. Hentet det inn i Premiere, for å legge på lyd og for enkel implementering i egne produksjoner. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Høres smart ut. Skal snakke med en venn som har premiere. Jeg har kun pinnacle Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 La også på en lens flare der. *Designeren i meg gremmes og håper snart noen tar til vette å bannlyser alt som heter lensflare* trust me...it aint cool.... AKIRA Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 *Designeren i meg gremmes og håper snart noen tar til vette å bannlyser alt som heter lensflare*trust me...it aint cool.... Brukes det riktig, kan det være riktig så effektfullt. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Som en ekte effekt når man har en sol i bakgrunden ja. For det er da lensflares oppstår. Feks om man flyr over skyene i et jagerfly..osv. Men som en stand alone effekt i et miljø som er 100% kunstig og en sol ikke eksisterer så nei....lens flare er og vil alltid være en billig effekt. Det er en grunn til at den brukes veldig lite i den setting. Den var veldig populær på 80 tallet da CGI logoer var helt nytt og man brukte det overalt. Sorry..men dette er det sterke meninger om...*s* AKIRA Endret 29. august 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Du skal ha lov til å ha sterke meninger om det. Det er mange som har sterke meninger om ting. Men jeg fortsetter å bruke det allikevel jeg. Logoen min så død ut.. måtte ha noe bevegelse. Så en lens flare som sklir sakte oppover logoen min er allikevel i bruk. Så lenge du ikke skyter meg for det da :!: Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) jeg vet ossen, å det er veldig enkelt. det fins et programm som heter Ulead COOL 3D production studio. programmet er enkelt å bruke nesten som click&drag. der fins det 30century "monumentet" hvor du kan fylle inne hva det skal stå. du kan også modde på det. du får det vel på www.download.com. der får du en 30dagers trial. som er helt lik full versionen. bare at den varer i 30dager Endret 31. august 2004 av jonaswe Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 jeg vet ossen, å det er veldig enkelt. det fins et programm som heter Ulead COOL 3D production studio. programmet er enkelt å bruke nesten som click&drag. der fins det 30century "monumentet" hvor du kan fylle inne hva det skal stå. du kan også modde på det. du får det vel på www.download.com. der får du en 30dagers trial. som er helt lik full versionen. bare at den varer i 30dager Finner ikke ut hvordan jeg kan fjerne det som står på Twentieth Century Fox logoen til det jeg vil ha. Nå står det "Cool 3d Productions", men jeg vil skifte. Hvordan? Noen som har den Twentieth century fox lyden? Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) trykk så du får opp denne scroll menyen! Endret 1. september 2004 av jonaswe Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 så trykker du her! Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 så kommer dette vinduet opp! da har du frihet til å velge hva som skal stå Du kan også ekspremitere med "Cool 3d production" for å skifte på hva det skal stå der også + du kan mekke på alt innen for den scroll menyen i bilde1. prøv deg fram. det var sånn jeg fant ut klikk vilt Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 *Designeren i meg gremmes og håper snart noen tar til vette å bannlyser alt som heter lensflare* Hahaha, jeg minnes tilbake til første gang jeg testet ut noen 3d-programmer. Jeg endte opp med det programmet som hadde kulest lens flares Helt sant!! Men ellers er det jo greit å bruke en diskret og "naturlig" lens flare i riktig setting. Er jo ikke mer kunstig enn andre effekter man legger på for å simulere ekte film, som f.eks DOF. For det har jo heller ingen naturlig plass i dataanimasjon og må fakes. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) @jonaswe: Takker! Det funket strålende. My man! Endret 1. september 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
heisand Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå