Montana123 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Eksosanlegget på min 1989 ford sierra 2,9i gl v6 lekker... har prøvd å skifte pakninger, tette med eksospasta og rett og slett teipet med en såkalt varmebestandig alu-tape.... har dere noe tips til hva jeg kan gjøre...? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 er vel bare å bytte røret som lekker da? koster jo slikk og ingenting på meknomoen eller biltema Lenke til kommentar
Montana123 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Lekker ikke i noen rør, men der rørene er festet sammen... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 ok, og du hører tydelig at det er fri eksos der? Før du legger på pakningen igjen, sjekk at det er rene flater.. slik at pakningen får ligge skikkelig inntil. Lenke til kommentar
Montana123 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 skifta nettopp pakning... pussa ned festene på røyra, inn med pakningen og feste røra sammen... men den lekker fortsatt... og jeg har strama skikkeli godt og.... er det noe jeg kan bruke...? en slags silikonblanding som tåler heftig varme ? Lenke til kommentar
ML Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 det finnes noe som heter pakningsmasse da, du kan prøve det. Det fåes vel på de fleste butikker hvor de selger deler til biler. Lenke til kommentar
Montana123 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 er det det der greiene som herder når det blir varmt, men som flasser av etterhvert? Lenke til kommentar
ML Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) vart nå feil.... Endret 25. august 2004 av ML Lenke til kommentar
ML Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 er det det der greiene som herder når det blir varmt, men som flasser av etterhvert? jeg brukte slik pakningsmasse på mopeden min, mellom sylinder og topp. og der er det masse varme og det flasset ikke av. det er sikkert forskjell på type pakningsmasse, om den tåler varme eller ikke. kan godt bruke pakninger samtidig som du har på litt pakningsmasse. Lenke til kommentar
Montana123 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 vil ha det 100 % tett... skal ha på effektpotte ser du.... er så sinnsykt dyrt med komplett anlegg til bilen min...... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Er det katalysator på bilen? Lenke til kommentar
Montana123 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 det er riktig Opus Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Lekker det før, eller etter katta? Lenke til kommentar
Montana123 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 før katta ja.... bare der Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Er ikke katta som begynner å bli tett, slik at det blir for høyt eksostrykk? Tenkte bare siden du har prøvd alt annet uten hell. Lenke til kommentar
Montana123 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 kjenner lufttrykket som siver ut... framme i motoren... jeg må bare få tak i noe solid tettemiddel... Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Vet ikke helt, men hvis det er som Opus sier burde du kanskje få sjekket katta? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) ta av katta og fjern inmaten sett katta på plass (husk og ikke ta feil av huskkatta og katta til bilen) er gjort på min bil . ikke no problemer på avgasskontroller Endret 22. september 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 ta av katta og fjern inmaten sett katta på plass (husk og ikke ta feil av huskkatta og katta til bilen) er gjort på min bil . ikke no problemer på avgasskontroller jo det blir det.. fjerner du innmaten så fjerner du rensingen, og dermed vill verdiene bli for store i forhold til biler med kattalyastor rensing av eksosen.. Fikk spørsmål om det på min bil når jeg var på EU kontroll, og på min bil er innmaten fjernet, grunnet feil på katalysatoren. MEN, dette ble utført før reglene kom om at katalysatoren skulle skiftes ved evt. feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå