JuB Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har også planer om å lage meg et hjemme lager kabinett, dette skal bygges får best mulig kjøling. Så CPU skal vende nedover istedenfor oppover ettersom varmen stiger. Skal også ha vannkjøling.. Leter når et billige gode overklokkings deler, ettersom jeg ikke har så mye penger satser jeg på brukt. Mulig jeg også lager en liten logg her.. Planen min var faktisk også børstet stål, skal ha en knall finish, pusse med 2000 vannslipe papir.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Hei, jeg klarer bare ikke å få bestemt meg om jeg skal ha plexi glass over nesten hele toppen, eller en stor bit i høyre hjørnet. Så jeg laget en liten model i paint, så dere kan hjelpe meg med å velge: Skriv gjerne hvem av forslagene dere synes er kulest. PS: Det skal være 2 stk blå katoder inni kabinettet. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Har også planer om å lage meg et hjemme lager kabinett, dette skal bygges får best mulig kjøling. Så CPU skal vende nedover istedenfor oppover ettersom varmen stiger. Skal også ha vannkjøling.. Leter når et billige gode overklokkings deler, ettersom jeg ikke har så mye penger satser jeg på brukt. Mulig jeg også lager en liten logg her.. Planen min var faktisk også børstet stål, skal ha en knall finish, pusse med 2000 vannslipe papir.. XP-M prosessorene er vel det beste du kommer overklokkings deler om du skal ha en AMD(socket A) maskin. Du får faktisk ganske bra deler, billig når man kjøper brukt. Pleier å kjøpe det jeg også med mindre det er til main maskinen min, da går det som oftest i nytt. Det er litt mindre risky å leke seg med brukte deler . Børstet stål/alu er veldig pent å se på, er det vannslipe papir som gir den peneste finishen? Endret 27. august 2004 av hasuwest Lenke til kommentar
JuB Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Dess finnere papir du bruker dess bedre blir vel finishen.. Skal prøve meg litt frem å se, har et Abit nbf 7 2.0 får hånden med en xp-m cpu, muligens corsair twinxll 3200 eller 3500. Dog bare 2x256.. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Planen min var faktisk også børstet stål, skal ha en knall finish, pusse med 2000 vannslipe papir.. Børstet stål/alu er veldig pent å se på, er det vannslipe papir som gir den peneste finishen? Nei da blir d speilblankt du må bruke en stålbørste for å børste Alu/stål. Eg har gjort d på psu`en min. Stå på, Keep on modding PeeT Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Angående størrelsen på plexiplata, så vil stor plexi gi godt innsyn, noe som er et pluss, mens stor aluminiumsflate gir bedre varmeavvikling, som er et pluss. Egentlig bare en smakssak, siden det ikke har mye å si på varmen.... gleder meg til update Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Dette ser bra ut Skal følge med på dette Stå på Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Hei! Nå har jeg kuttet ut hull i top plata til plexi glasset. Først målte jeg opp. Så kuttet jeg ut alu biten med en varm brenner(tror jeg det heter, den lille maskina på bildet), det var ganske hardt å kutte i iom at alu plata er 3mm tykk. Så brukte jeg saga til å kutte i plexiet. Så lurer jeg på om det går ann å bruke silicon til å feste plexi glasset til alu'et. Eller om det finnes noe annet som er veldig greit å bruke. Grunnen til at jeg vil bruke silicon er at det gir en gjevn og fin flate fra kanten av alu'et og ned til plexi'et og det går mer i ett og jeg får ikke noen skarp kant. Slik ble top plata seendes ut uten plexi etter en stund med fil og sandpapir 180. Skal gå over hele senere med vannslipe papir så jeg forhåpentligvis får en pen finish på det. Mvh. Simen Endret 28. august 2004 av hasuwest Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Såg pent ut det! Gleder meg til å se finishen etter du har pusset "litt"! Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 ah stilfult og rent. det er det vi liker Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Etter skolen tok jeg turen til en lokal glassmester hvor jeg kjøpte plexi, og ble overrasket over hvor billig det var! 50,- for 1 stk 30x43cm og 1 stk 5x43cm(hadde hørt at det var mye dyrere. Oi det var billig.. jeg skal også kjøpe meg en plexi glass.. men vet ikke hvor.. jeg bor i lillestrøm / strømmen Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Etter skolen tok jeg turen til en lokal glassmester hvor jeg kjøpte plexi, og ble overrasket over hvor billig det var! 50,- for 1 stk 30x43cm og 1 stk 5x43cm(hadde hørt at det var mye dyrere. Oi det var billig.. jeg skal også kjøpe meg en plexi glass.. men vet ikke hvor.. jeg bor i lillestrøm / strømmen ah... de som selger billigst plexi her er romerikes glass (eller noe sånt, den på hjørnet ved hotell arena) fikk 50 x 60 (4 mm tykt) for 180 kr. og det er BILLIG! Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Etter skolen tok jeg turen til en lokal glassmester hvor jeg kjøpte plexi, og ble overrasket over hvor billig det var! 50,- for 1 stk 30x43cm og 1 stk 5x43cm(hadde hørt at det var mye dyrere. Oi det var billig.. jeg skal også kjøpe meg en plexi glass.. men vet ikke hvor.. jeg bor i lillestrøm / strømmen ah... de som selger billigst plexi her er romerikes glass (eller noe sånt, den på hjørnet ved hotell arena) fikk 50 x 60 (4 mm tykt) for 180 kr. og det er BILLIG! Har de en internett side jeg kan sjekke litt på ellr? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 sry vet ikke... men det jeg vet var at jeg fikk det til en billig penge... (siden han i butikken ikke kunne kutte det i akkurat den størelsen vi trengte og i den tykkelsen hadde han ingen liggende, så fikk vi en større og tykkere en for samme pris som en mindre en i en mindre tykkelse (et røverkjøp) Lenke til kommentar
eKoFiSK Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dette blir bra saker vettu simen.. Får stikke opp en dag å ta en titt. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 hvor mye betalte du for de delene.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå