El_Diseñador Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hei dere elektrikkere! Jeg har et problem, jeg har 2 stk strømforsyninger som skal på hovedkortet mitt (Asus P5AD2 Premium LGA775), det er én "24-pin EATXPWR1" og én "4-pin ATX12V1" som jeg TRUR er strøm til P4 CPU'er. Skrur på PSU og har i begge kablene skjer dette: - Ingenting, det lyser opp i power foran på kabinettet, men slokner igjen etter under et sekund selv om det er lys på hovedkortet. Trekker ut "4-pin ATX12V1" kabelen og skrur på PSU : - Alt starter i kabinettet, LED på ram lyser opp, ALLE vifter starter, hard disk starter, CD-rommen starter, men går ikke ann å lukke opp skuff, og arbeidslampa på den står stille. Som om den har klikka. Og når jeg har på lyd, hører jeg hovedkortet si "System failed CPU test.". Noe dere kan hjelpe til med? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 2 stk. strømf. ? Hvordan er de koblet? Lenke til kommentar
El_Diseñador Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) 2 stk. strømf. ?Hvordan er de koblet? Det er en 20-pins til høyre for CPU og en liten kvadratisk 4-pins til venstre. EDIT: 24-pins er det EGENTLIG da, men PSU'en min har bare 20-pins, men det står i MANUALEN at det går greit så lenge 20-pinnen leverer nok strøm. Endret 25. august 2004 av El_Diseñador Lenke til kommentar
Locci Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 2 stk. strømf. ?Hvordan er de koblet? Det er en 20-pins til høyre for CPU og en liten kvadratisk 4-pins til venstre. EDIT: 24-pins er det EGENTLIG da, men PSU'en min har bare 20-pins, men det står i MANUALEN at det går greit så lenge 20-pinnen leverer nok strøm. Det hørs nesten ut som om den ikke får nok strøm Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hadde det samma problemet. for lite strøm. hvor mange watt er den på? det heter ikke 2 strømmforsyninger men en pentium 4 psu Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 uten ATX2 (eller den lille 4 pin kontakten) får ikke CPU nok strøm og du får feil på den. med den i, merke du neste feil du har, som kanskje er RAM elns. kablene er ikke feilen, det er noe annet enn CPU. Lenke til kommentar
El_Diseñador Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 hadde det samma problemet. for lite strøm. hvor mange watt er den på?det heter ikke 2 strømmforsyninger men en pentium 4 psu Jeg har et standard 360W som fulgte med kabinettet, et Chieftec Dragon Midi Tower.... :/ Jeg lurte også på om det kunne være feilen, for når jeg tar ut Pentium 4 PSU'en så funker alt annet... :/ Men ALT streiker med den i.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hadde det samma problemet. for lite strøm. hvor mange watt er den på?det heter ikke 2 strømmforsyninger men en pentium 4 psu Jeg har et standard 360W som fulgte med kabinettet, et Chieftec Dragon Midi Tower.... :/ Jeg lurte også på om det kunne være feilen, for når jeg tar ut Pentium 4 PSU'en så funker alt annet... :/ Men ALT streiker med den i.. da er den for liten. det var nøyaktig den samme psu som jeg hadde problemer med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå