Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Store problemer med WEB og messenger


Anbefalte innlegg

Har for tiden store problemer med internett sørfing og messenger.

Problemet er at jeg rett å slett ikke har kontakt med internett mener programmene. (Opera, Avant browser, MSN messenger).

Men samtidig har jeg mange andre programmer som jeg får brukt på internet sånn som: Ventrilo, DC++, ABC Bit torrent, IRC, osv. Har akkurat skannet med NAV med nyeste update, med Ad-aware 6.0 og med Spybot 1.2.

Er koblet opp til en ruter som igjen er koblet opp til adsl modemet (Tiscali 704/128 linje). Min søster som sitter på samme linje som meg har ingen problemer med noe av det jeg har nevt.

 

Er det noen som har en løsning til meg?

Kan det være et slags virus?

 

 

EDIT: Når dette skjer har jeg også prøvd med ipconfig /flushdns /release /renew.

Men til ingen nytte.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*liten bump og mer info*

 

Fant ut at internett lever en time eller 2 etter at jeg har restartet pc min før websørfing og msn forsvinner.

Når det førrst har forsvunnet er det umulig å få det tilbake igjen uten en restart.

Tror ruteren er en DHCP ruter. Det står ihvertfall:

Adressetype--->Tilordnet av DHCP.

Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig samme problem! (tenkte aldri at jeg ville finne noen med samme problem)

Det jeg har lagt merke til er at det går an å laste ned fra P2P programmer samtidig som ikke Opera/MSN/IE funker...weird!

 

Det jeg gjør er at eg disabler netverkstikoblingen min, og enabler dn igjen.... Da pleier det å virke..

En annen måte er å dra ut netverkskabelen...

De to overnevnte teknikkene er selvsagt veldig tungvingt...

Skal formatere/re-installere snart...

(Send PM hvis du finner ut hvordan man fikser d da ;))

 

Lykke til med problemet ihvertfall

Lenke til kommentar

Det virker som om at programmer som benytter seg av porter og IP adresser direkte fungerer ok, mens programmer som benytter seg av web-adresser ikke gjør det. Det virker for meg som om det er noe problem med DNS systemet.

 

Sjekk om du har en fil som heter HOSTS i windows katalogen din. Står det noe særlig annet enn "127.0.0.1 localhost", samt noen kommentarer over det, så er det kanskje det som lager krøll.

Lenke til kommentar
Jeg har nøyaktig samme problem! (tenkte aldri at jeg ville finne noen med samme problem)

Det jeg har lagt merke til er at det går an å laste ned fra P2P programmer samtidig som ikke Opera/MSN/IE funker...weird!

Hmm, hadde akkurat samme problem på den gamle pc'en min, men husker ikke hvordan jeg fikset det! :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...