Predecessor Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Er det noen som sitter med linken til hos Teles hvor jeg kan finne denne. Jeg sliter litt med å finne den, i og med at jeg ikke har typebetegnelsen. Den står ikke på kortet. Høres helt rart ut, men sånn er det. Det er et helt standard ISDN adaper som jeg tror det er solgt mange av i Norge. Kjører forøvrig Win2K På forhånd takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Prøv her: http://www.teles.de/01/products/downloads/...apis/index.html Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Avhengig av hvilket chip du har på kortet m.m.: Her Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Sukk *** Fikk (gratis!) et TeleS S0 PCI kort for litt siden da jeg bygde ny maskin til meg selv med Win2K. Etter ørten forsøk med å laste inn drivere ga jeg opp. Selv om jeg lastet ned siste drivere og beskrivelser fra TeleS (med beskrivelser og løsninger på de feilmeldinger jeg fikk underveis) var det ikke sjangs å få maskinen til å godta det! I ettertid har jeg hørt at dersom en sitter med hovedkort med innebygget lydkontroller - da sliter en med TeleS. Noen som kan bekrefte det ? Nå har jeg løst problemet selv og løsningen het Billington USB ISDN adapter ! Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 12:44, SoftLaughBrush skrev:Sukk ***Fikk (gratis!) et TeleS S0 PCI kort for litt siden da jeg bygde ny maskin til meg selv med Win2K. Etter ørten forsøk med å laste inn drivere ga jeg opp. Selv om jeg lastet ned siste drivere og beskrivelser fra TeleS (med beskrivelser og løsninger på de feilmeldinger jeg fikk underveis) var det ikke sjangs å få maskinen til å godta det! I ettertid har jeg hørt at dersom en sitter med hovedkort med innebygget lydkontroller - da sliter en med TeleS. Noen som kan bekrefte det ?Nå har jeg løst problemet selv og løsningen het Billington USB ISDN adapter ! Hvilke feilmeldinger?? ....husk at hvis det ligger gamle miniport drivere på Win2k (f.eks. miniport driver for bredbånd) i enhetsbehandlingen -> under nettverkskort, så kan de ødelegge for ISDN kortet... hadde ett problem der jeg ikke fikk innstallert drivere til ett "noname" ISDN kort fra Multicom...da var det en gammel miniport driver som måtte fjernes før jeg fikk kortet innstallert 100% [ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-04 13:29 ] Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 13:25, dudsi skrev:Hvilke feilmeldinger?? ....husk at hvis det ligger gamle miniport drivere på Win2k (f.eks. miniport driver for bredbånd) i enhetsbehandlingen -> under nettverkskort, så kan de ødelegge for ISDN kortet... hadde ett problem der jeg ikke fikk innstallert drivere til ett "noname" ISDN kort fra Multicom...da var det en gammel miniport driver som måtte fjernes før jeg fikk kortet innstallert 100%<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-04 13:29 ]</font> Husker ikke feilmeldingene, men de kom opp under installasjon av en clean (mean) maskin. Found New Hardware etc. Mao ikke noe gammelt rusk fra før av. Det merkelige var at alt så rett ut helt til en skulle velge driver-plassering (have disk.. option). Da rapporterte Win2K at driverene ikke støttet kortet (selv om kortet kom opp med rett navn og ID i drivere hadde ref. til dette kortet). Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 4. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2002 Takker for informative svar. Jeg har ikke rukket å laste ned driveren, men det skjer vel løpet av kvelden. Skal love å komme med tilbakemelding. Forøvrig har Tele-S sluttet å produsere ISDN produkter. Så de som har XP må prøve med en Win2K installasjon sies det fra Tele-S Jeg var på hjemmesiden deres i går for å downloade driveren, men det var ikke lett. Det hører med til sjeldenheten at man må registrere seg for å laste ned driveroppdateringer. Jeg fylte ut skjemaet og sendte det av gårde. Fikk jeg en mail tilbake med passord og brukernavn? Nei! Jeg ble så høy og mørk at jeg skrev en mail til de, og forklarte hva jeg mente om dette. Mailen går vel rett i bøtta, men det var godt å få det ut. Nå prøver jeg å laste ned linken som TRAM henviser til, så får vi se hva som skjer. Det ligger ingen miniport eller lignende på maskinen fra før. Dette er en nyinstallasjon. Takk så langt Lenke til kommentar
D|aZ Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 http://www.telenor.no har drivere til TELES ISDN kort... der fant jeg til mitt gamle kort. Fungerte fint i Win2K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå