Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bestille meg 300D fra www.bhphotovideo.com i USA. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen andre som har bestillt derfra før. Tar det lang tid før man får varen? Kommer det noen ekstra kostnader i tillegg til de de oppgir? Hvis noen har noen ''for eller imot'' argumenter for å hendle der, så kom gjerne med disse også. Veldig flott om noen kunne hjelpe meg med akkurat dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke handlet der selv, så jeg skal ikke uttale meg om forhandleren, det overlater jeg til andre medlemmer av dette aktverdige forum. :)

 

Ser at huset selges for $800, og billigste frakt kommer på ca. $60, så du kan jo spare et par tusen ift. å kjøpe her i Norge (forutsatt at den slipper glatt gjennom tollen - skal litt til?). På den annen side vil Canon Norge neppe være særlig hjelpsomme om det skulle oppstå et problem som ville dekkes av garantien... Her hjemme kan jo et slik kamera ha garanti på opp til 5 år (et så dyrt speilreflekskamera må da anses som kapitalkjøp i kjøpsloven? Correct me if i'm wrong...).

 

Et annet argument mot å kjøpe i utlandet er dette: Vær litt patriotisk, da! ;)

Endret av Indiana
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle bestille meg 300D fra www.bhphotovideo.com i USA. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen andre som har bestillt derfra før. Tar det lang tid før man får varen? Kommer det noen ekstra kostnader i tillegg til de de oppgir? Hvis noen har noen ''for eller imot'' argumenter for å hendle der, så kom gjerne med disse også.  Veldig flott om noen kunne hjelpe meg med akkurat dette.

- B&H er seriøse, og det er trygt å handle der. Prisene er også bra.

- Velg "UPS Express" som leveringsmetode. Sist jeg bestilte fra b&h kom pakken 4 dager senere og ble levert på døra mi. Da var UPS Express også billigst (!), billigere enn den treige metoden, så valget var rimelig greit..

- Prisen blir den oppgitte prisen uten VAT, pluss mva. Momskravet får du gjerne i posten en ukes tid etter at du har mottatt varene.

- For å betale er du nødt til å scanne kredittkortet ditt og sende bilde på mail til dem, evt faks. Dette høres sikkert snuskete ut, men jeg tror alle som har handlet der kan skrive under på at b&h er seriøse nok. Det finnes en egen mailadresse du skal sende bildet til, og adressen finner du greit på hjemmesidene til b&h.

- Husk å kjøpe evt ekstrautstyr i samme slengen, for der er det mye å spare. Dette gjelder f.eks. objektiv, minnekort, bæreveske, filtre etc.

 

Vurder om du skal kjøpe selve kameraet i Norge og resten fra USA. Det er på ekstrautstyret det er mest å spare, og kameraet kan det være greit å ha en skikkelig garanti på (uten å måtte sende kameraet til USA for reparasjon). Sjekk også prisene i Sverige, hos www.scandinavianphoto.se og www.pixeloo.com/norge

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
anderfo:

Hva er prosentsatsen for VAT i USA?

 

Ble ikke helt klok på garantiordningen til B&H. Har du erfaring med feilvarer?

 

(pixeloo har jo en flott pris på D70, litt over kr 11000,-)

Husker ikke satsene for VAT, men jeg tror du kan velge å vise prisen uten VAT. Jeg lurer også på om det er slik de vises i utgangspunktet. Isåfall må du bare legge til frakten, regne om kursen til NOK og legge til norsk moms.

 

Jeg har ingen erfaring med feilvarer fra b&h, men det er det sikkert noen andre som har..

 

Jeg kjøpte D70 hos Scandinavianphoto.se, til omtrent samme pris som hos Pixeloo. Det var litt kortere ventelister der. Alt annet utstyr kjøpte jeg enten fra bhphotovideo.com (2 objektiver, veske, minnekort, filtre) eller brukt i Norge (blitz og et objektiv).

 

Legg merke til at frakten fra Sverige ofte kan ta litt tid, gjerne et par uker! Bruk pakkesporinga på internett for å sjekke at pakken ikke blir liggende på tollkontoret i det uendelige... (i så fall er det bare å ringe dit og be dem få ut fingeren). Hvorfor pakken fra USA går så mye raskere enn fra Sverige vet jeg ikke.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Prisene hos BH og omtrent alle ( om ikke alle)andre web butikker i USA er uten VAT. VAT legges til hvis du får varen tilsent innen samme stat som butikken ligger i eller om du er innom butikken fysisk. I New York er det vel ca 8%

 

Så VAT kan du bare glemme, men du vil få moms på varene og på frakt.

(pris på frakt+varer)*24% + gebyr til firmaet som fortoller varene for deg.

 

Var innom BH i april og det var en litt spesiell opplevelse. Jobber nesten bare ortodokse jøder der og det er et samlebånd som går gjennom hele butikken i taket.

Er du i New York anbefales butikken. Mye billigere på linser og annet ekstrautstyr enn i norske butikker.

 

Har ellers bare lest positiv omtale om BH Photo. Med untak at noen i det siste har klaget på at pakkingen har blitt noe dårligere den siste tiden.

Lenke til kommentar
Og er det noen som vet om sjansen for at pakken blir stoppet i tollen er mer eller mindre dersom man bruker UPS express?

Den sjansen er ca 100% uansett hvilken speditør/transportør du bruker. Er jo ingen grunn til at transportøren skulle lure akkurat din pakke gjennom tollen, eller...??

Lenke til kommentar
Den sjansen er ca 100% uansett hvilken speditør/transportør du bruker. Er jo ingen grunn til at transportøren skulle lure akkurat din pakke gjennom tollen, eller...??

Det forventet jeg slettes ikke heller. Jeg spurte fordi det kanskje ville være et stort forsinkelseselement å måtte innom tollen, når man driver ekspresspost. Når det ikke er toll på fotoutstyr har det jo uansett ikke noe å si.

 

Tviler på om det spiller noen rolle. Pakken blir stoppet uansett, og du får momskrav i posten noen dager seinere.

 

Moms er greit, den får jeg uansett igjen, da det skal brukes ifm jobb også.

Lenke til kommentar

BH Photovideo

 

Meget seriøse og har gode priser, bestilt masse derfra siste år, intet å klage på! Størst prisdifferanse på tilleggsutstyr, nevner i farten batteri, batterigrep (BG-E1) fjernutløser, filtere (Pola feks)

 

Ingen amerikansk VAT, men norsk Mva kommer alltid i tillegg, pluss ett lite gebyr, ca 100kr som UPS tar for å legge it Mva for deg.

 

3-5 dagers levering, personlig rekkord er at utstyr bestilt tirsdag ettermiddag ble levert torsdag morgen....

 

PS gulltipset er å kun oppgi mobiltelefon, ller i allefall det nr du er tilgjengelig på 0800 om morgenen, det er da UPS ringer for å avtale utkjøring... de levere rder du vil, må ikke være hjemme adresse, får mine pakker levert der jeg er, enten det er på kontoret eller ute hos kunder

 

Geir

Lenke til kommentar

Pris hos BH Photo 800$*6.9Nok/$*1.24 = 6845 + frakt (m/moms) + gebyr. Havner fort på 7500,-, men det er jo ca en tusenlapp mindre enn hos xd.no og fotovideo.no. Hver og en får vurdere om det er verd det. (Momsen er jo 24% uansett om man kjøper fra utlandet eller her hjemme, for de som er så heldige å få den tilbake)

Jeg syns 8500,- for en 300D var dyrt når en D70 koster bare 9200,- og man kan få med et bra objektiv tilpasset dSLR for 3000,- ekstra. Jeg har dog Canon fra før, så jeg kommer nok til å gå for 20D m/17-85'en, selv om det blir ca. 50% ekstra i forhold til D70.

Lenke til kommentar

Hei...

 

Det beste tipset jeg kan gi dere alle er:

 

Kjøp ting fra USA på eBay!!!

 

Tro meg - jeg har bodd 5 1/2 år i USA, og er nå tilbake til Norge. Jeg og kona har brukt eBay i 6 år nå, og kjøpt tonnevis med ting fra eBay - også mye sendt til Norge. Du sparer tusenvis, og trenger ALDRI betale momsen så lenge avsenderen bare markerer pakken som "Gift" (gave). Det gjør de alltid velvillig, og dette er ikke noe problem i det hele tatt.

 

Og JA - du kan stole på å kjøpe på denne måten. Bare forsikre deg om at selgeren har mer enn 98% positiv feedback og at han har solgt enn god del gjenstander fra før.

 

Jeg bestilte meg nettopp et flunka nytt, forseglet Canon 300D KIT (med linse og full pakke!) til Kr. 5900 på eBay. Det er nesten *halvparten* av veilledende pris i Norge!!

Kameraet kommer i posten om et par uker. :w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...