erikindre Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 geeks.... 256 holder. Jeg har det i min laptop, og det duger GLIMRENDE til mitt bruk. Jeg er 3 års dataingeniørstudent. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 256 er nok hviss du ikke har tenkt og spille mye, kansje noe cs og litt andre spill, de fleste spillene på dagens marked klarer seg godt med 256 mb ram. Men du får ikke like mye eye candy. Men andre aplikasjoner klarer seg fin fint, bare kjøp slik at du senere (når lommeboka tillater det) kan kjøpe mer ram, så er problemet løst . Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 fra et "ytelse-per-krone"-perspektiv får du veldig mye ut av de ekstra 256 MB opp til 512. det finnes ikke tvil i min sjel hva jeg hadde gått for! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 fra et "ytelse-per-krone"-perspektiv får du veldig mye ut av de ekstra 256 MB opp til 512. det finnes ikke tvil i min sjel hva jeg hadde gått for! Joda, jeg mener som sagt klart han bør ta 512 dersom han kjøper stasjonær (noe han ikke har sagt noe om). Der er jo veldig kos å slippe å tenke på om jeg bruker all rammen nå. Men dersom det er bærbar, bør du revurdere det "ytelse-per-krone"-perspektivet ditt, fordi 256MB ekstra på en bærbar tilsvarer vel en prisøkning som er dobbelt så stor i forhold til stasjonær. Og det holder med 256MB så lenge du ikke er kresen. 256MB er like bra nå som det var for et år siden eller to. 256 er fortsatt 256 og ikke 128 - og kjørte Windows XP med office og full pakke bra på 256 for 2 år siden, gjør de det nå også vil jeg tro. Det er ikke komponentene som blir dårligere, det er kravene som blir høyere. Har du bare tenkt å ha XP på den, holder nok 256, men hvis du vil ha Longhorn og hva det nå heter, når det omsider kommer, vil 256MB garantert være litt vel i underkant... I tillegg blir nok programmer noe mer krevende, men antageligvis ikke mer enn 256 kan takle, for din del. Og, det går jo an å spytte i en ekstra 256 om et års tid... Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 for to år siden hadde du neppe SP1 installert, den krever litt mer enn den originale versjonen av XP. det samme gjelder for SP2, jeg måtte avinstallere den fordi den pumpa for mye ressurser fra min stakkars gamle pc... jeg tror 256 er definitivt ute, har snart mine tvil om 512 og, holder i beste fall til SP3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå