Gå til innhold

Hva er det beste strategispillet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det trenger han ikke.

Indoktrinerer jeg:

 

Om man man kan klare å se forbi den noe foreldede grafikken, er StarCraft fortsatt noe av det aller beste på RTS fronten, med tanke på både gameplay, og spesielt storyline.

I multiplayer er det uovertruffent.

 

Siden du la vekt på at det ikke skulle være alt for gammelt kan kanskje noen av disse være mer etter din smak:

 

Stronghold: Bygge borg. Fort. Putte bueskyttere på muren. Lage feller. Slakte en antallsmessig overlegen styrke.

 

Red Alert 2: Typisk C&C, men med festlig ironisk overdreven historie. Råttent multiplayer.

 

Warzone2100: Også veldig gammelt, men morsomt i og med at du ikke mister basen for hver mission, men bygger ut den samme. Svært komplisert tech-tree.

 

Metal Fatigue: Litt som Total Annihilation, men med tre forskjellige "layere" av brett som det spilles på samtidig. Forferdelig uoversiktelig, men litt morsomt. Hovedvekten i spillet ligger dessuten i å lage enorme roboter, som settes sammen av forskjellige deler (armer, kropper, bein,) som enkelt kan knuse _mange_ av fiendens tanks. Litt ugjenomført historie, da. Og lite engasjerende fortalt. Horribel multiplayer.

 

Homeworld:

Rts i rommet. Bare prøv det. Festlig.

 

Total Annihilation / TA: Kingdoms :

MASSE untiter. Krig. Terreng i ekte 3D. Hurra!!

(Kingdoms har ett slags fantasy tema, og ett lag helt uten bygninger. Hurra!!!) (TA har roboter Hurra!!!!)

 

Noen av de jeg fant i min hylle.

StarCraft er det desidert beste av dem.

Lenke til kommentar

LOL måtte le litt når jeg så post nr 2,uansett Ground Controll og ekspansjons pakken Dark Conspiracy er det beste strategispillet jeg har spilt.Finnes mange der ute,men dette er det eneste jeg finner som faktisk har noe strategisk for seg(altså det er mulig og bruke forskjellige strategier uten at hele greia blir umulig holde styr på)

Lenke til kommentar

jeg tipper jeg har flere strat spill og har spilt flere strat spill en noen her. ingen av de jeg har er halvparten så gode som sc. til dere som liker grafikk så er det ikke vits i og diskutere, spille emperor battle for dune da. jeg var ts og ta fan før, men etter litt sc på lan var det umulig og unngå og bli hektet, selv om jeg aldri vant på battlenet de første ukene ble jeg bedre etter hvert.

ikke si sc er dårlig når dere nesten ikke har spilt det, det er ikke noe som man lærer de første gangene en spiller det, og er ikke kult før en kan det.

men, det er smak og behag - sc er det beste sammenlagt, nå tenker jeg på balanse, strategiene, rasene, gameplayet, spenningen og at det er så forskjellig ifra de andre rts spillene. vektlegger dere andre ting som antall units, grafikk, "realsime", ubalanserte "kule" units osv så er det bare og finne seg ett annet spill :smile:

når dere uttalere dere som sc, please ta med statsen deres :smile: da ser alle seriøsitets nivået :smile:

Lenke til kommentar

Sacrifice er grise kjedlig syntes jeg for mye å holde styr på med å samle in "souls" osv uff har spilt det i ca 3 timer men ble dritt lei hele spillet!

Homm II-II-IV er bedre og C&C serien! Og selfølgelig Star Craft!

 

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-05-04 12:50 ]

Lenke til kommentar

hallo HALLO!!!!!!!!

 

Hva med alle turned based strategi spilla da?

CIV 3

Colonization (litt gammelt, men ennå kult...)

 

og

 

AGE OF WONDERS

er et knall bra spill, der er det også mulig å spille halv RTS. Toern er rett rundt hjørne i tillegg. dersom du går inn på gamespy eller gamespot, husker ikke helt, så finner du previews.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...