Bramnar Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Skal sette opp Wlan i to leiligheter som ligger I samme gate i en by.... Leilighetene har vinduer mot hverandre og er ca.20-40m mellom dem... Har snust litt bort i et oppsett med WL-500g og WL-330: Ene leiligheten skal ha internett som den skal dele med den andre, så der skal to maskiner kobles til trådløst med WL-500g På andre siden av gaten er det også to maskiner som skal kobles til og skal på nett, det er da jeg håper det går ann å sette opp en bridge mellom 500 og 330 for å koble sammen hele greie.... Dette vil koste ca. 1600,- uten klientkort(som ikke er mitt problem ) Alternativt visst du vet om en billigere løsning del den gjerne... Ingen Pringles Etter det jeg har lest skal dette gå, men er ikke helt sikker... Så all fornuftig input mottas med takk Lenke til kommentar
runarols1 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Dette står i bruksanvisningen for ASUS wl500g: Remote brigde list. Mac address, enter the mac adress of the target asus wireless router in order to designate which asus wirless router will be the partner for the asus wirless router. det er også et bilde hvor 6 routere hjobber i sammen. det står ingen ting om at det må være samme type det det virker som det bare må være en asus. Lenke til kommentar
runarols1 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Dette står i bruksanvisningen for ASUS wl500g: Remote brigde list. Mac address, enter the mac adress of the target asus wireless router in order to designate which asus wirless router will be the partner for the asus wirless router. det er også et bilde hvor 6 routere hjobber i sammen. det står ingen ting om at det må være samme type det det virker som det bare må være en asus. obs to ganger ble feil, kan slette av admin. Endret 26. august 2004 av runarols1 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 WL-300G egner seg bedre til dette, enn WL-330. Grunnen til dette, er at WL-300G har støtte for WDS-bridging. Lenke til kommentar
hermart Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 WL-300G egner seg bedre til dette, enn WL-330. Grunnen til dette, er at WL-300G har støtte for WDS-bridging. WL-330 har WDS-støtte, men har kun 11Mbits hastighet. http://www.asus.com/products/communication...30/overview.htm Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 WL-330 har WDS-støtte, men har kun 11Mbits hastighet. http://www.asus.com/products/communication...30/overview.htm WL-330 selges i Norge, etter det jeg kan se, i to utgaver WL-330B og WL-330G. Den du linker til, ser ut som den er WL-330B-utgaven. Burde kanskje ha spesifisert dette, men jeg antok at trådstarder ville beholde G-funksjonalitet som f.eks. WPA. Utgangspunktet for mitt forslag, var testen Barbara gjorde på WL-330G-utgaven, der de sier at bridging/repeating er fjernet fra denne utgaven. Lenke til kommentar
knut Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det er ikke alt utstyr som takler WPA-kryptering over en WDS-bridge. Asus WL-500G har fått støtte til dette i den siste firmwaren ( 1.8.1.7 eller noe sånt), mens WL-300G støtter det enda ikke. Vi har heller ikke hatt noen problemer med utstyr som benytter seg av WDS mot andre produsenters utstyr. Asus er blant de som har det enkleste oppsettet for WDS-systemet, som er forklart med både bilder og tekst som de fleste klarer å skjønne. Av andre rimelige aksesspunkter som støtter WDS er Linksys WAP54G og Belkin 7130. Det finnes også en egen firmware til linksys WAP54G som er uoffisiell, men støtter høyere sendestyrker slik at det er lettere å få det til å fungere over lengere avstander. Asus WL-500G støtter den sendestyrken i orginalfirmwaren (må endres fra 19 til 84). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå