Gå til innhold

P4 med for høy temperatur...

Mauro

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg hadde et abit hovedkort før som funket helt greit, helt til forrige søndag, da var det noe galt med det. Så jeg bestile et nytt abit hovedkort (IC7-G) og dette så veldig bra ut. Jeg hadde vanligvis en idle temperatur på 42 gader før, men etter jeg satt cpuen i dette hovedkortet er den på cirka 50 grader idle og går lett over 65 når jeg spiller :(:cry::no: Hva er galt ? På min Intel 2.8 Northwood så var det sånn "kjøle plate" isteden for kjølepasta, eller goop som noen vil kalle det, når jeg kjøpte den. Men kan det være den som er slitt eller funker dårlig etter jeg demonterte ? Og hvis det, skal jeg ta den av hvis jeg skal ha goop på ? Jeg har ingen erfaring med goop på P4, men kun på AMD... Kan noen legge ved noen bilder av en p4 med goop på ? Eller kan det være noe helt annet som er galt ?

Takker for seriøse svar... :p

EDIT:

Hva gjør jeg her f.eks, det er jo et lite hull på den :(

intro_small.jpg

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har storberoen til samme kort, Abit IC7MAX3 - jeg har lest en del rundt på forumet på abit`s hjemmeside, og der er det et eget emne om høye temperaturvisninger på kortene deres. Hvertfall glajdt det mitt kort (MAX3). Jeg får vist ca samme temperaturer som deg, men jeg kjører 2.8 @ 3,6 uten problemer og den er heller ikke så varm, kjølepastaen finnes ikke "brun" eller noe som helst.

Kanskje er det samme feilien hos deg? kjenn om ribba er veldig varm..

EDIT: de viser seg at mitt kort (MAX3) ofte viser 6-12 grader feil. hvertfall i forhold til Asus kortene.

Endret av fantaboy
Lenke til kommentar
jeg har storberoen til samme kort, Abit IC7MAX3 - jeg har lest en del rundt på forumet på abit`s hjemmeside, og der er det et eget emne om høye temperaturvisninger på kortene deres. Hvertfall glajdt det mitt kort (MAX3). Jeg får vist ca samme temperaturer som deg, men jeg kjører 2.8 @ 3,6 uten problemer og den er heller ikke så varm, kjølepastaen finnes ikke "brun" eller noe som helst.

EDIT: de viser seg at mitt kort (MAX3) ofte viser 6-12 grader feil. hvertfall i forhold til Asus kortene.

Hmm... Bruker du boxed vifte? Det gjør jeg iallfall... Men har du kjølepasta på?

Lenke til kommentar

Har "drept" en del IC7-Max3 kort, og temperaturen har aldri vært lik på noen av dem, ett viste høye temperaturer, og ett lite.

Har nå asuskort, og det viser alt for lave temperatur kontra det som er reelt.

Så om ikke kjøleribben er glohet er det ingenting å bry seg over :yes:

EDIT: Leif was here

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar
Har "drept" en del IC7-Max3 kort, og temperaturen har aldri vært lik på noen av dem, ett viste høye temperaturer, og ett lite.

Har nå asuskort, og det viser alt for lave temperatur kontra det som er reelt.

Så om ikke kjøleribben er glohet er det ingenting å bry seg over :yes:

EDIT: Leif was here

Hmm... Kanskje litt vanskelig å kjenne forskjellen på 40 og 50 grader da ? Men sjekket programmet just, og der står det 50,5 grader og den var ikke lunka eigang... :o

Lenke til kommentar

Hmm... Bruker du boxed vifte? Det gjør jeg iallfall... Men har du kjølepasta på?

jeg har Swiftech kjøler og 80mm Delta :D bruker pasta ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...