hylo Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Hehe, da åpner jeg det gamle posten igjen da Satt å tenkte at det kanskje kunne vært lurere å gå for Sennheiser HD595 Er disse bra, eller? Hvis du føler du har råd til det, så gå gjerne for HD595. Det er en meget bra hodetelefon. Jeg likte den bedre enn HD600, som var den forrige toppmodellen. HD595 er bare mer morsom og engasjerende, den er ikke like snill og laidback. Sånt liker jeg, da. Så selv om den ligger på 1.500,-, så synes jeg den er verdt penga. I USA koster den godt over $200, faktisk. Sennheiser HD595 kan definitivt anbefales. Skal nok bestille den om noen dager. Grunnen til at jeg ikke ville har DTX'ene var fordi de var grønnjævelig store! Er disse her like store? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Grunnen til at jeg ikke ville har DTX'ene var fordi de var grønnjævelig store!Er disse her like store? Joa, DTX900 er ganske store, mest fordi konstruksjon gjør at den stikker litt ut på sidene. Ikke så veldig diskret. HD595 er også en stor hodetelefon, men sitter mye nærmere hodet, det er ingenting som stikker ut. Dessuten er fargen ganske mørk, det gjør at den virker litt mindre. Absolutt en mer diskret design, ganske stilig også. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Grunnen til at jeg ikke ville har DTX'ene var fordi de var grønnjævelig store!Er disse her like store? Joa, DTX900 er ganske store, mest fordi konstruksjon gjør at den stikker litt ut på sidene. Ikke så veldig diskret. HD595 er også en stor hodetelefon, men sitter mye nærmere hodet, det er ingenting som stikker ut. Dessuten er fargen ganske mørk, det gjør at den virker litt mindre. Absolutt en mer diskret design, ganske stilig også. Liker å være litt diskret! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 De er ''lettdrevende'' eller? Jeg må skaffe meg kunnskap, det skjønner jeg nå... Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 De er ''lettdrevende'' eller? Jeg må skaffe meg kunnskap, det skjønner jeg nå... Jepp, HD595 er ganske lettdrevne. Man burde få tilstrekkelig volum fra de fleste bærbare spillere og lydkort. Det er bare bra du spør. Lettere å ta den "riktige" beslutningen da. :-) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) jeg lurer også litt på hodetelefoner eller plugger til iPod Minien min.. har tenkt å kanskje kjøpe Koss The Plug eller Shure E2c (dyre ) eller Koss PortaPro.. men fordelen med plugger er at de er mindre og enklere å ha med seg mens PortaPro er kanskje behagligere i lengden.. Noen råd`? Endret 28. august 2004 av 2mass Lenke til kommentar
hylo Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 De er ''lettdrevende'' eller? Jeg må skaffe meg kunnskap, det skjønner jeg nå... Jepp, HD595 er ganske lettdrevne. Man burde få tilstrekkelig volum fra de fleste bærbare spillere og lydkort. Det er bare bra du spør. Lettere å ta den "riktige" beslutningen da. :-) Bra å høre at de var lettdrevende... Har en mp3spiller som bruker AAA batterier, og de klarer ikke dra så mye... (tror jeg) Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Bra å høre at de var lettdrevende... Har en mp3spiller som bruker AAA batterier, og de klarer ikke dra så mye... (tror jeg) Tja, selve batteriet har ikke så mye å si hvor GODT spilleren greier å drive hodetelefone, men heller hvor LENGE den greier det. Du må se i spesifikasjonene etter utgangseffekten. Den er sannsynligvis et sted mellom 5 og 20 milliwatt (mW). Lenke til kommentar
hylo Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Bra å høre at de var lettdrevende... Har en mp3spiller som bruker AAA batterier, og de klarer ikke dra så mye... (tror jeg) Tja, selve batteriet har ikke så mye å si hvor GODT spilleren greier å drive hodetelefone, men heller hvor LENGE den greier det. Du må se i spesifikasjonene etter utgangseffekten. Den er sannsynligvis et sted mellom 5 og 20 milliwatt (mW). du kan jo ser selv, Specs Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 du kan jo ser selv, Specs hmm....det sto ikke der, faktisk. Jeg fant heller ikke noen manual å laste ned. Fikk du med en manual av noe slag? Det står sikkert der et sted. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 du kan jo ser selv, Specs hmm....det sto ikke der, faktisk. Jeg fant heller ikke noen manual å laste ned. Fikk du med en manual av noe slag? Det står sikkert der et sted. Det står ingenting der... Men kan jo altids gå over til md'n min igjen Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Det står ingenting der... Men kan jo altids gå over til md'n min igjen Hm....så rart. Det står ingenting om "Headphone output" eller noe sånt? MiniDisc-spillere har ofte ganske lav utgangseffekt, men det burde være tilstrekkelig. Til gjengjed har de en batterilevetid veldig få kan matche. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er trådløst headset noe å gå for? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ' date='29/08/2004 : 21:05'] Er trådløst headset noe å gå for? Njæi...egentlig ikke, med mindre ledningen plager deg noe aldeles sinnsykt. Jeg har ikke prøvd trådløse så veldig mye, men det jeg hørte var omtrent som en grei FM-sending på radio. En del susing og litt begrenset dynamikk. Du betaler MYE for å slippe ledningen. Hvis mulig, hadde jeg heller investert i en skikkelig god skjøteledning. Hvis du absolutt trenger en trådløs hodetelefon, gjør deg selv en tjeneste og ikke gå for de billigste du finner. Da kan du like godt la vær. De beste til Sennheiser og Beyerdynamic er til å leve med. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Tror jeg går for Sennheiserne jeg da... Noen som er imot det? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Hehe, jeg er flink til å ombesteme meg. Fant disse hodetelefonene til bra pris av ett studio: hodetelefoner Prata med han som eier studioet. Det er den typen de bruker, og er storfornøyd med de! De er svært lettdrivende. Har de hjemme for ''testing'' nå Lenke til kommentar
JensL Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hehe, jeg er flink til å ombesteme meg. Fant disse hodetelefonene til bra pris av ett studio: hodetelefoner Prata med han som eier studioet. Det er den typen de bruker, og er storfornøyd med de! De er svært lettdrivende. Har de hjemme for ''testing'' nå Næmmen se der, ja. Der har'n funnet seg Ultrasone. Ikke verst. Dette er også tyske hodetelefoner, og er lite utbredt i Norge. Lyden skal absolutt være konkurransedyktig med f.eks. Sennheiser. Det eneste lille ankepunktet, har vært hodebøyla. Den har ved noen anledninger sprukket litt noen steder, men det er rimelig sjeldent og går på garantien hvis det skulle skje. Gå gjerne for Ultrasone, men da må du komme med tilbakemeldinger åssen den låter. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Sitter å hører på de nå. Veldig bra bass, diskant og mellomtone. De er jævla delige å ha på seg, men hodebøylen er litt svak merker jeg... De er lette som ett fjær. De lekker IKKE lyd. De er helt lydløse utenfra. 3 meter lang kabel og De er helt herlige. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Sitter å hører på de nå. Veldig bra bass, diskant og mellomtone. De er jævla delige å ha på seg, men hodebøylen er litt svak merker jeg... De er lette som ett fjær. De lekker IKKE lyd. De er helt lydløse utenfra. 3 meter lang kabel og De er helt herlige. Artig å høre. Har hørt mye bra om Ultrasone, så det er bra at de får litt mer anerkjennelse. Hva måtte du ut med i kronasjer for denne? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Sitter å hører på de nå. Veldig bra bass, diskant og mellomtone. De er jævla delige å ha på seg, men hodebøylen er litt svak merker jeg... De er lette som ett fjær. De lekker IKKE lyd. De er helt lydløse utenfra. 3 meter lang kabel og De er helt herlige. Artig å høre. Har hørt mye bra om Ultrasone, så det er bra at de får litt mer anerkjennelse. Hva måtte du ut med i kronasjer for denne? Skal gi 1100 for de. De koster 189 dollar i america, som tilsvarer ca 1350 kr her... Så jeg tjener litt på det Det er nå ikke så verst det, eller hva syntes du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå