Gå til innhold

Skal ha hodetelefoner, men hvilke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter egne erfaringer, er Sennheiser PX100 minst like god som PortaPro, egentlig bedre siden lyden er mer balansert. Bedre konstruert er den også. PX200 er den lukkede varianten av PX100. Også bra lyd, men mangler kanskje litt bass hvis du ikke kan stille dette på spilleren.

Jeg er veldig svak for Beyerdynamic DT231. Den ser ikke så fancy ut, men lyden er noe av det beste i klassen under 1.000,-. Solid og lett å drive.

Sennheiser HD555 er også meget bra til prisen, men dette er store greier som ligger rundt ørene. Du er kanskje ute etter noe mer bærbart?

Sjekk "Produktguide" her på HW.no for priser og tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Likte ikke disse, men er det noen har hatt/har Sennheiser HD555. Isåfall, var de noe bra?

Kanskje litt off topic: Skal spille metal på disse.

Jeg har prøvd HD555 en del, og har sammenliknet den mot en del andre. Sammen med Beyerdynamic DT231, er denne noe av det beste du får tak i under 1.000,-.

Men om de passer så godt til tyngre musikk, som metal og sånt, er jeg ikke så sikker på. Den er balansert og fin, men jeg synes kanskje den mangler litt energi til slik musikk. Man må gjerne ha litt ekstra trøkk i mellombassen. Det er nå min mening da. :p

Jeg tror du burde titte litt på Beyerdynamic DTX700 og DTX800. Kanskje litt dyre, men de rocker skikkelig. HPX.no har skrevet litt om dem.

Beyer DT231 rocker mer enn Sennheiser HD555, men er litt snillere en DTX'ene.

Lenke til kommentar

For 1.100,- får du bra greier. Jeg synes Beyer DTX800 er noe av det mest interessante da. DTX900 er også svinaktig bra.

Jeg hørte også litt på Sennheiser HD25-SP1 her om dagen, og disse var overraskende bra. De demper skikkelig bra, og har tøff bass. Putene er for små til å ligge rundt ørene. Tror denne må være digg til bærbare greier. Men koster 1.200,- da.

Det er ikke meningen å pushe deg til å bruke mer penger på dette enn du hadde tenkt, men jeg synes det er greit å vite hva som finnes. Det er kjipt å bruke 1.000,- på en grei hodetelefon, hvis det finnes en knallbra til 1.200,-.

Lenke til kommentar
For 1.100,- får du bra greier. Jeg synes Beyer DTX800 er noe av det mest interessante da.  DTX900 er også svinaktig bra.

Jeg hørte også litt på Sennheiser HD25-SP1 her om dagen, og disse var overraskende bra. De demper skikkelig bra, og har tøff bass. Putene er for små til å ligge rundt ørene. Tror denne må være digg til bærbare greier. Men koster 1.200,- da.

Det er ikke meningen å pushe deg til å bruke mer penger på dette enn du hadde tenkt, men jeg synes det er greit å vite hva som finnes. Det er kjipt å bruke 1.000,- på en grei hodetelefon, hvis det finnes en knallbra til 1.200,-.

tror jeg skal gå for DTX 900

De virka romslige ;). Har dere noen erfaringer med de?

Passer de til en mp3spiller?

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

DTX900 likte jeg veldig godt. Mye detaljer og flott bass. Lyd som konkurrerer med dyrere ting. Mener den passer godt til hard musikk, da den har mye energi og driv.

Merk at putene ikke er store nok til å ligge rundt ørene, men de er av velur så de er myke og behagelige. Jeg syntes de var helt greie å ha på hodet i lang tid.

DTX900 passer veldig bra til bærbare greier.

Lenke til kommentar
DTX900 likte jeg veldig godt. Mye detaljer og flott bass. Lyd som konkurrerer med dyrere ting. Mener den passer godt til hard musikk, da den har mye energi og driv.

Merk at putene ikke er store nok til å ligge rundt ørene, men de er av velur så de er myke og behagelige. Jeg syntes de var helt greie å ha på hodet i lang tid.

DTX900 passer veldig bra til bærbare greier.

Kan du beskrive hvor store de er?, iforhold til Koss UR 40 jeg hadde før :p

Lenke til kommentar
Kan du beskrive hvor store de er?, iforhold til Koss UR 40 jeg hadde før :p

Hmmm...ikke så greit da jeg ikke har sett UR40 live. :hmm:

Antakeligvis har Koss'en større diameter på putene, men de ser ganske tynne ut.

Jeg har et slags sammenlikningsbilde mellom DTX900 og DT860, men fant ikke noen måte å legge inn bilde her uten å ha tilgang til lagringsplass på web'en. Noen idé åssen jeg kan sende deg bildet?

Lenke til kommentar
Kan du beskrive hvor store de er?, iforhold til Koss UR 40 jeg hadde før  :p

Hmmm...ikke så greit da jeg ikke har sett UR40 live. :hmm:

Antakeligvis har Koss'en større diameter på putene, men de ser ganske tynne ut.

Jeg har et slags sammenlikningsbilde mellom DTX900 og DT860, men fant ikke noen måte å legge inn bilde her uten å ha tilgang til lagringsplass på web'en. Noen idé åssen jeg kan sende deg bildet?

Sender deg priv. :yes:

Lenke til kommentar
Hehe, da åpner jeg det gamle posten igjen da ;)

Satt å tenkte at det kanskje kunne vært lurere å gå for Sennheiser HD595

Er disse bra, eller?

Hvis du føler du har råd til det, så gå gjerne for HD595. Det er en meget bra hodetelefon. Jeg likte den bedre enn HD600, som var den forrige toppmodellen. HD595 er bare mer morsom og engasjerende, den er ikke like snill og laidback. Sånt liker jeg, da. :p

Så selv om den ligger på 1.500,-, så synes jeg den er verdt penga. I USA koster den godt over $200, faktisk.

Sennheiser HD595 kan definitivt anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...