arnosmith Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 heisann, jeg har fått kloa i to stk. Creative Megaworks 550 5.1 (500W) anlegg, og lurer på om jeg kan splitte signalet enten fra PC -> sub, eller fra sub -> høttalere, slik at jeg får to anlegg, med det samme lydsignalet, evt. ett anlegg med 10 satelitthøyttalere og én sub. De to anleggene er altså begge helt nye, og av samme type. Takker for alle svar Jeg forstår at jeg kun får forskjellig signal på høyttalerne parvis... Lenke til kommentar
kosh Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 heisann, jeg har fått kloa i to stk. Creative Megaworks 550 5.1 (500W) anlegg, og lurer på om jeg kan splitte signalet enten fra PC -> sub, eller fra sub -> høttalere, slik at jeg får to anlegg, med det samme lydsignalet, evt. ett anlegg med 10 satelitthøyttalere og én sub. De to anleggene er altså begge helt nye, og av samme type. Takker for alle svar Jeg forstår at jeg kun får forskjellig signal på høyttalerne parvis... ehm...må vel til med forsterker imellom antar jeg, siden signalet blir halvert til hvert anlegg? Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) de fleste nyere lydkort har flere utganger... Selv har jeg 2 på lydkortet, og flere på den eksterne boksen, men har du innebygd lydkort er det nok bare en utgang. en løsning er å invistere i et nytt lydkort, med flere utganger. Da kan det hende lydkvalitetenn bedrer seg å. Soundblaster audigy 2 her har du et bra lydkort, med flere utganger på. (innebygd firewire å) edit: glemte noe... Endret 25. august 2004 av LordOfDeath Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hva med å bare bruke et par slike ut fra lydkortet? Men har ingen anelse hva det vil ha i så på signal-styrke/kvalitet da... Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Splitt signalet på signalsiden. (PC>sub/sub) Gjør du dette med høyttalersignalet kan du i værste fall sprenge forsterkerene. Å koble to anlegg på samme signalet halverer ikke signalet merkbart. Mvh Ketil. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) hm... ok, men nå har jeg koblet det ene anlegget til PC'en, og det andre til DVD-recorderen, men der har jeg bare Stereo out, optical out, og coax out (har bare koblet til Stereo out) og bruker bare to av høyttalerne... men jeg vil bruke alle fem evt. fire... hvis dette ikke er mulig, kommer jeg nok til å kjøpe noen sånne jack-plugg splittere som det var postet link til ovenfor, og bruker dem på de tre utgangene på lydkortet som jeg benytter. Det tar altså ingen skade på lydkortet å gjøre dette? Har et Creative Audigy LS... takker for alle svar Endret 25. august 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå