Gå til innhold

Forskjell på Nvidia GeForce4 og MSI GeForce4 ???

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen forskjell på disse kortene.... (se topic)

Tenkte litt på modding av skjermkortet sjø..

Har lest om at jeg kan gjøre om Nvidia GeForce4 ti 4400 til ett Quadro 900 xgl

Er dette likt på msi kortene??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si i fra om jeg har helt misforstått men Nvidia lager vel GeForce brikkene, ikke kortene. GF kortene baserest på nvidia GPU. det eneste som er forskjell er vel de andre bestanddelene og kvaliteten på de, pluss klokkehastigheten

Lenke til kommentar

GeForce4 brikken er produsert av Nvidia....mens MSI er en kortprodusent....så svaret må vel være: forskjellen er at nvidia geforce4 er bare en chip, mens MSI Geforce4 er ett ferdig kort med den samme chipen :wink:

PS! Gainward sine kort er bra!!

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-04 05:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 11:42, Deviate skrev:

Lurte på en ting selv. Er det no vits å oppgradere til en Geforce4 ti4200 eller ti4400 hvis man har Geforce3? :smile: har Geforce 3 (plain) asso ikke no ti kort :razz: den er litt over et år gammelt!

4200 er teste på f.eks Toms og Sharky og den slår G3 ti 500 med klar margin

[ Denne Melding var redigert av: Hurra på 2002-05-04 11:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Lurte på en ting selv. Er det no vits å oppgradere til en Geforce4 ti4200 eller ti4400 hvis man har Geforce3? :smile: har Geforce 3 (plain) asso ikke no ti kort :razz: den er litt over et år gammelt!

Det er ikke vitsen med å oppgrader fra geforce3 til geforce4,Det er lite forskjell mellom ytelse.

Kjøp heller når Geforce6 kommer,da kommer sikkert du til å merke forskjell.

Lenke til kommentar

Quote:

Ja hvis: Du føler du må ha det siste hele tiden. Har mye penger. Hvis du vil ha bedre tv-utgang (Da kjøper du Radeon 8500)

Nei hvis: Du føler at 8000 og no poeng i 3dmark er bra nok. Du opplever lite hakking i spill. Er fornøyd med skjermkortet.

Lenke til kommentar

Skulle ikke Geforce skifte navn til neste kort ? Syns jeg leste en plass at gf 4 ble siste kort me d navnet, alså at d ikke kommer til å komme noe geforce 5... Btw, jeg har konf i morgen ! :smile: Iiiiihaaaahh

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 12:38, eivtorg skrev:

Skulle ikke Geforce skifte navn til neste kort ? Syns jeg leste en plass at gf 4 ble siste kort me d navnet, alså at d ikke kommer til å komme noe geforce 5... Btw, jeg har konf i morgen ! :smile: Iiiiihaaaahh

Joda det stemmer. Neste serie med kort fra nvidia kommmer ikke til å hete geforce. Denne serien kommer også til å inneholde teknologi fra nvidias kjøp av 3DFX. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...