Gå til innhold

Nytt Vannkjølingsett & kabinett, forslag ønskes.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har et ræva stygt thermaltake sak til et par tusenlapper som jeg kjøpte den tiden jeg brukte AMD prosessor (xp2100) og hadde tenkt å bytte det ut nå, og samtidig kjøpe et komplett vannkjølingssett :thumbup:

Følgende har jeg :

P4s800 mobo

p4 2,8ghz 800Mhz FSB

POV 6800GT skjermkjort

2x OCZ 512MB EL Gold Edition Rev. 2

PC-3700 DDR 2,5-3-3-7 466Mhz

Passer vannkjøling etc i dette kabinettet er det vel "ok", står ikke noe synlig til likevel, men et ok kabinett hadde vært greit.

5000kr max for hele dillet, men helst billigere hvis så mulig :)

Mvh

Thomas

(obs!, er ikke erfaren med vannkjøling, så komplette ferdig sett ville vært best for meg tror jeg. Også en leverandør på alt hadde vært luddig :) )

Endret av Lockedup.net
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sann!

Har selv dette vankjølingssettet og er veldig fornøyd. Anbefaler det på det sterkeste, MEN er veldig usikker på om VGA-blokken passer til skjermkortet ditt, så vent med flere erfaringer før du kjøper. Dette er også et godt valg, men her er det ikke dobbel radiator. Med mindre du skal overklokke veldig, så er det ikke nødvendig med større.

Når det gjelder kabinett har jeg en svakhet for lian-li. Dette er f.eks. et meget godt kjøp. Det er også ferdig hull i toppen, så man kan feste radiatoren rett inn (enkel radiator, se siste vannkjølingssett)

Lenke til kommentar

takk for svar :)

Jeg får vel vente til noen andre svarer ang. skjermkortet :p

Hadde også vært et pluss om jeg kunne kjøpe alt på en plass, og at den plassen tok visa :)

Liker microplex ekstremt lite, og synes de er dyr når det gjelder frakt etc, hadde blitt billigere å leie en limo til å hente varene :p

-thomas

|edit|

Poenget mitt er ikke å "ekstrem overklokke" men heller det å få en meget stillegående pc :)

Endret av Lockedup.net
Lenke til kommentar

takk for nok et fornuftig svar Zaeira :yes:

Synd at jeg må "modifisere" kortet for å kunne kjøle det :(

Jeg er ikke noe særlig ivrig når det gjeldet det tror jeg.

Må tenke på den pakken der :)

blistex : Var et artig kjølesett det der :)

Er det eksternt slik som det viser på bildet?

Fungeret det ok etc på prosessor etc?

Kabinettet likte jeg dog ikke, var alt for stort :)

Personlige erfaringer eller andre anbefalinger mottaes med takk :)

mvh

Thomas

Lenke til kommentar

Er selv bruker av Zalman sin Resorator + GPU kjøler, og er meget fornøyd.

Mine tester viser at jeg har redusert kjøling med ca. 15 grader under idle, og ca. 25 grader under full load sammenlignet med stock kjøling. Jeg har softmod mitt x800 Pro Vivo kort til x800XT, samt overklokket dette noe uten noen stabilitetsproblemer.

Settet inkluderer alt du trenger + en god bruksanvisning, noe som gjør at hvem som helst kan installere dette på 2-3 timer.

Dog har jeg liten erfaring fra andre systemer og kan ikke sammenligne med andre muligheter.

Isa

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...